چگونه به شریک زندگی خود کمتر غر بزنیم؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بارها و بارها درخواست یک کار تکراری نه تنها برای شریک زندگی بلکه برای هیچ کس سرگرم کننده نیست. تکرار کردن باعث می شود نسبت به خود  احساس بدی داشته باشید و تاثیر بدی روی روابط شما با شریک زندگیتان خواهد گذاشت. بنابراین، چگونه این چرخه آزاردهنده را می شکنید؟ یادگیری نحوه ترک غر زدن و شروع به صحبت کردن آنقدرها پیچیده نیست. راهکار آن تنها باز کردن خطوط ارتباطی و تنظیم انتظارات شما است. در ادامه با ما همراه باشید و این ۶ راه را مطالعه کنید تا بیاموزید چطور به بهانه گیری هایتان پایان دهید و یک مکالمه خوب را با شریک زندگی خود آغاز کنید.

مراقب کلماتی که می گویید باشید

طبیعی است زمانی می رسد که شما از اینکه همسرتان در خانه کمک نمی کند عصبانی می شوید و می خواهید کاری کنید که او از خود دفاع کند. چطور ازاین موضوع جلوگیری کنیم؟ به عبارت ساده، به نوع درخواستتان از شریکتان برای کمک گوش کنید. شما فکر می کنید جملات را به این صورت می گویید:

عزیزم من واقعا ممنون میشوم وقتی در سرکار هستم ظرف هارا بشوری.

جوی که واقعا می گویید:

چطور انقد بی خیال هستی که اجازه می دهی ظرف ها روی هم جمع شوند و آن ها را نمی شویی؟

همان طور که درمثال ها مشخص است نوع کلمات و روشی که درخواست خود را مطرح می کنید نتیجه را تعیین میکند.به جای اینکه باعث شوید شریک زندگی شما احساس گناه کند و بی ادبی کنید می توانید بهتر مسائل را مطرح کنید.

“من واقعاً از کمکت قدردانی خواهم کرد …”

“همیشه باعث می شود احساس خوبی داشته باشم وقتی که…”

 “تو قهرمان من هستید وقتی …”

جملات آغاز کننده  فوق شروع کننده مکالمه عالی هستند.

هم چنین بخوانید: چگونه منفی نگری را کنار بگذاریم؟

به خواندن ذهن اعتقاد نداشته باشید

  زنان و مردان عادت وحشتناکی دارند که باور دارند پس از مدتی همسرشان آنقدر خوب آنها را می شناسد که باید بدون آنکه به آنها بگویند، بتوانند آنچه را که می خواهند بفهمند. این یک فکر زیبا است، اما به ندرت واقعیت دارد. هر ازدواج درمانی به شما می گوید همسرتان نمی تواند ذهن شما را بخواند. اگر چیزی از آن ها می خواهید، باید یاد بگیرید که آن را بگویید. شما می توانید با ارسال نشانه های کوچکی که می خواهید X یا Y را شروع کنید ، اما اگر تا زمانی که به Z رسیدید ، به نتیجه نرسیدند ، وقت آن است که ارتباط خود را با کلمات شروع کنید. این امر نه تنها همسرتان را از انجام یک بازی حدس و گمان نجات می دهد ، بلکه باعث سرخوردگی شما نیز نمی شود.

آن را به یک تصمیم مشترک تبدیل کنید

 یکی از راه های جلوگیری از ایجاد مزاحمت و شروع به محرک بودن این است که شریک زندگی خود را درگیر کنید. حل مسئله مشکل کاری نیست که به تنهایی انجام دهید. وقتی متاهل هستید یا در یک رابطه جدی قرار دارید، شریک زندگی هستید، نه والدین یکدیگر. باید به عنوان یک زن و شوهر در حل اختلاف سالم جمع شوید و کار کنید. مشکلی که دارید را با روشی محترمانه مشخص کنید و سپس از شریک زندگی خود بخواهید که راه حل مشکل را به دست بیاورد. کلیدهای حل مسئله بزرگ همدلی، ارتباط و گوش دادن به یکدیگر هستند.

شریک زندگی خود را وادار به گوش دادن به خودتان کنید

 هیچ فردی نمی خواهد یک شریک زندگی مبهم باشد و این استدلال می تواند ایجاد شود که اگر همسر یا فرزند آنچه را که اولین بار از آنها خواسته بودند، انجام دهند، دیگر نیازی به ادامه آن نخواهند داشت ، که در واقع جلوی ایجاد مشکل را می گیرد. اما آزار و اذیت در افراد معمولاً کار را به نتیجه نرسانده است . بهترین راه این است که شریک زندگی تان به شما گوش کند، در این صورت وضعیت خود را با چیزی که می توانند درک کنند ارتباط دهید.

در صورت امکان خودتان کار را انجام دهید

 همانطور که می گویند ، “اگر می خواهید کاری درست انجام شود ، این کار را انجام دهید.” برای کاهش عیب جویی ، از خود بپرسید که آیا آنچه را که می خواهید بگویید، ارزش ناراحت شدن را دارد یا خیر. در زندگی مشترک باید همواره با احترام صحبت کنید و روی برقراری همدلی در روابط خود کار کنید. یک دوره ازدواج هم چنین می تواند به برقراری ارتباط و کار بر روی مهارت های حل اختلاف شما کمک کند. ارتباطات برای هر رابطه مهم است و از اهمیت ویژه ای برای طرفین برخوردار است.

گاهی اوقات، ممکن است شخص احساس کند که به طور صحیحی در حال برقراری ارتباط است، غافل از اینکه شریک زندگی وی در حال اذیت شدن است. این ۶ نکته به شما کمک می کند جلوی مشکلات را بگیرید و ارتباط بهتری با شریک زندگی خود برقرار کنید.

منبع: LIFEHACKER

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *