چگونه از افکار منفی خلاص شویم؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

وقتی استرس با گذشت زمان بیشتر می شود، می تواند به راحتی آنقدر گسترده شود که در واقع نتوانید فراتر از آن را ببینید. در این حالت احساس می کنید از چیزهای کوچک نمی توانید لذت ببرید. تحت فشار استرس ، بی قراری ، رخوت و منفی نگری ، یافتن راه بازگشت به احساس خوب غیرممکن است. اما روش هایی برای داشتن احساس بهتر وجود دارد. در این مطلب به بررسی این موضوع می پردازیم که چگونه از افکار منفی خلاص شویم؟

هنگامی که احساس می کنید در یک ذهنیت منفی گیر کرده اید، ممکن است لازم باشد خود را مجبور به انجام کارهایی کنید که به شما کمک می کند از آن احساس خارج شوید. علی رغم احساسات منفی، همه زندگی هم بد نیست.

افکار منفی

چگونه از افکار منفی خلاص شویم؟

۱. زمان تماشای صفحه نمایش را محدود کنید

با افزایش چشمگیر افرادی که از خانه کار می کنند ، بسیاری از افراد وقت زیادی را صرف کار کردن با تلفن همراه و رایانه خود می کنند که اغلب احساس افسردگی را با خود به همراه دارند. سعی کنید توجه خود را از دستگاه های الکترونیکی دور کنید و زمانی که نیاز به کار کردن با آن ها نداریداز تماشای صفحه نمایش خودداری کنید.

۲. از زمان تنهایی استفاده سازنده و مفید داشته باشید

این امر به ویژه با توجه به محدودیت های اخیر در فعالیت ها بسیار مهم است. شما ممکن است با ایده روشن کردن آنچه برای شما مهم است بیشتر در مورد خود و زندگی خود تأمل کنید. به دنبال راه هایی برای دنبال کردن یک زندگی پرمعنا باشید. می توانید در حال حاضر کارهایی مانند شرکت در یک کلاس آنلاین را انجام دهید.

۳. روابط خود را بهبود بخشید

اگر روابط شما دچارتنش است، کمی دقت کنید. در نظر بگیرید که آیا کارهایی وجود دارد که بتوانید برای حل مشکلات و تقویت حس نزدیکی بیشتر انجام دهید. اغلب، فقط یافتن فعالیت های لذت بخش برای انجام این کارها می تواند به شما کمک کند. به عنوان مثال ، ممکن است فیلمی را که هر دو دوست دارید تماشا کنید و سپس در مورد آن با هم صحبت کنید.

هم چنین بخوانید: مهارت های ارتباطی که منجر به بهبود روابط می شوند

۴. از تک تک لحظات لذت ببرید

مشغله کمتر داشتن به دلیل اینکه چاره دیگری ندارید می تواند شما را ناامید و خسته کند زیرا به دنبال راه هایی برای بازگشت به سرعت فعالیت قبلی خود هستید. اما اگر تصمیم دارید بیشتر زندگی کنید، با توجه کردن به تجربه ها و آنچه که به شما ارائه می دهند، می توانید احساس آرامش بیشتری پیدا کنید. این می تواند به معنای لذت بردن از زیبایی برف ، لذت بردن از غذا یا تصمیم به انجام یک فعالیت لذت بخش با شریک زندگی یا دوست باشد.

۵. از فضای باز و طبیعت لذت ببرید

حتی اگر برای بیرون رفتن انگیزه ای ندارید، انجام این کار می تواند انرژی شما را دوباره تقویت کند.

۶.با افکار منفی صحبت کنید

تمرین کنید که از بروز این افکار آگاه شوید. آیا شما خسته ، گرسنه ، ناامید ، مضطرب هستید یا مشکل چیز دیگری است؟ وقتی می خواهیم افکار منفی را نادیده بگیریم ، آن ها از بین نمی روند ، بلکه همچنان ظاهر می شوند. برای مقابله با آنها ، باید آنها را بشناسید. بگذارید صدای داخلی شما بگوید ، “من یک فکر منفی را تشخیص می دهم. این داستانی است که من به خودم می گویم و واقعیت ندارد. ” این کار خیلی سریع منفی را از بین می برد.

هم چنین بخوانید: چگونه می توان صداهای منفی ذهن را قطع کرد؟

۷. با افراد مثبت اندیش در ارتباط باشید

آیا می خواهید سرما بخورید؟ با افراد ی که سرماخوردگی دارند، رفت و آمد کنید. بسیاری از افراد وقتی سعی در تغییر چیزی در زندگی خود دارند ، مانند یک شغل ، با افراد همفکر و اغلب منفی معاشرت می کنند. افراد منفی نگر خوش بین نیستند. بنابراین برای از بین بردن افکار منفی با افراد مثبت نگر در ارتباط باشید.

۸. انتظار نداشته باشید که همه چیز عالی باشد

انتظار کامل بودن همه چیز می تواند احساس ناتوانی به همراه داشته باشد و خوشبختی واقعی شما را از بین ببرد. اطمینان حاصل کنید که چشم انداز موفقیت شما در واقعیت غوطه ور است. تلاش برای دستیابی به اهداف با جدا شدن از وضعیت نهایی که باید کاملاً عالی باشند ، می تواند راهی آزاد کننده برای زندگی با شرایط شما باشد.

۹. با یک ذهنیت فعال کار کنید

هیچ جایگزینی برای ذهنیت منفعل وجود ندارد. یافتن راهکاری که برای شما مفید باشد نکته کلیدی است. تمرین ذهنیت شما کاملاً شخصی است و بسته به اینکه چه باورهای محدود کننده ای را برای از بین بردن و همچنین ویژگی های مثبتی را که می خواهید در برنامه روزانه خود ایجاد کنید ، تکامل می یابد. وارد یک کار عادی شوید ، آنچه را که موثر است پیدا کنید و تا زمانی که به برنامه انتخابی خود مسلط نشدید، متوقف نشوید.

۱۰. یک روال صبح مثبت ایجاد کنید

تفکر صبح زود شروع می شود.یکی از ابزاری که بسیاری از بزرگان تفکر برای خلاص شدن از افکار منفی استفاده می کنند ، ایجاد روال صبحگاهی است که هر روز صبح مطلبی دلگرم کننده و مثبت بخوانند.

۱۱. به مساله ریشه توجه کنید

بیشتر تفکرات منفی ناشی از مشکلی است که به وضوح در سطح دیده نمی شود و آن را “مشکل ریشه” می نامند. این الگوهای تفکر منفی ، گاهی اوقات از اوایل در ما ریشه دوانده و به بخشی از برنامه های ما تبدیل شده اند. برای غلبه بر الگوهای فکری منفی ، شما باید دلیل عمیق تر نشان دادن این الگوها را شناسایی کنید. در این صورت و فقط در این صورت است که می توانید به این مسئله رسیدگی کنید.

۱۲. آگاهانه انتخاب کنید

نمی توانید از الگوهای فکری منفی خلاص شوید، مگر اینکه بتوانید با آنچه هستند روبرو شوید. تفکر منفی خود و نحوه تحریک آن را بشناسید. فقط با آن خودآگاهی می توانید شروع به شناسایی زمان وقوع آن فکر منفی کرده و برای تغییر دیدگاه خود در لحظه کار درست انتخاب کنید.

سخن پایانی چگونه از افکار منفی خلاص شویم؟

جستجوی نکات مثبت درصورتی که حال روحی خوبی نداشته باشید، می تواند این احساس را ایجاد کند که به خود دروغ می گویید. بنابراین مبارزات عاطفی خود و چالش های واقعی زندگی خود را بپذیرید. سپس سعی کنید راهی برای خروج از اضطراب عاطفی ، افسردگی یا بی حالی عمومی پیدا کنید. با تلاش مداوم برای یافتن بهترین فرصت ها ، واقعاً می توانید به خودتان کمک کنید تا از زندگی خود نهایت استفاده را ببرید.

منبع: WEBMD and FORBES

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *