چه عواملی مانع از کاهش وزن و تناسب اندام می شوند؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نخست، توجه به این نکته ضروری است که لاغری به معنای سلامتی و تناسب اندام نیست، اما چاقی هم سلامتی را تهدید می کند. به عنوان مثال، چاقی بیش از حد می تواند باعث التهاب شود و شما در معرض آسیب به مفاصل و بافت ها قرار می گیرید. لاغری و کاهش وزن، شانس شما را برای ابتلا به بیماری هایی مانند آرتریت، التهاب و آسیب مفاصل کاهش می دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا دلایل لاغر نشدن را بررسی کنیم.

آیا روز خود را با صبحانه آغاز می کنید؟

صبحانه مهمترین وعده غذایی روزانه است و اگر مهمترین وعده غذایی روزانه را در برنامه خود نداشته باشید، احتمال خستگی شما بسیار زیاد است.

در صورت نخوردن صبحانه، شما در وعدع نهار حجم بیشتری غذا میل می کنید و همین منجر به چاقی می شود. سعی کنید در وعده صبحانه، مواد سرشار از فیبر و یا پروتین میل کنید که تا زمان نهار شما را سیر نگه دارد.

آیا متابولیسم روی تناسب اندام تاثیر دارد؟

اینکه بدن شما با چه سرعتی کالری می سوزاند، به متابولیسم بدن بستگی دارد. اگر متابولیسم شما پایین باشد، احتمالا دلیل اینکه با سرعتی که می خواهید لاغر نمی شوید، همین است.

عوامل بسیار زیادی روی متابولیسم تاثیر می گذارند، به عنوان مثال: سن، میزان فعالیت و موارد دیگر. اگر خواهان افزایش متابولیسم هستید، فعالیت خود را افزایش دهید و از مواد غذایی کم کالری استفاده کنید.

آیا ژنتیک روی تناسب اندام تاثیر دارد؟

بلی، ممکن است شما متابولیسم پایین را از والدین یا اجداد خود به ارث برده باشید. شما نمی توانید این مدل از ارث بری را کنترل کنید. متاسفانه با متابولیسم پایین شما باید سخت تر کار کنید و فعالیت بیشتری داشته باشید.

آیا جنسیت در کاهش وزن تاثیرگذار است؟

طبق تحقیقات مردان نسبت به بانوان راحت تر وزن کم می کنند. اما از طرف دیگر بانوان پس از کاهش وزن راحت تر می توانند آن را حفظ کنند. مردان در ابتدا از نواحی شکمی لاغر می شوند اما برای بانوان سخت ترین قسمت برای کاهش وزن ناحیه شکمی است.

آیا پیش از خواب غذا می خورید؟

اگر عادت دارید پیش از خواب چیزی میل کنید، باید بدانید این کار روند کاهش وزن را بسیار سخت می کند. سعی کنید وعده شام را حداقل دو یا سه ساعت پیش از خواب میل نمایید.

تاثیر استرس بر کاهش وزن چگونه است؟

برخی افراد هنگام استرس، تمایل به خوردن پیدا می کنند و همین منجر به چاقی می شود. باید سعی کنید هنگام استرس، سطح آن را با ورزش یا مدیتیشن کاهش دهید. استرس نقش بسزایی در سلامتی و تناسب اندام دارد.

به نظر شما چه عوامل دیگری مانع کاهش وزن و لاغری می شوند؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بکذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *