چرا بی انگیزه می شویم؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اغلب ما یک پروژه را با انگیزه و اشتیاق فراوان شروع می کنیم، اما با گذشت زمان احساس می کنیم که انگیزه خود را از دست داده ایم و مانند قبل شور و اشتیاق نداریم. حتی ممکن است روند انجام پروژه را به کلی متوقف کنیم. برای بازگرداندن انگیزه باید چه کار کنیم؟ درادامه با ما همراه باشید تا راه حل های این موضوع را بررسی کنیم.

در ابتدا باید توجه داشته باشید بازگشت انگیزه و اشتیاق در بلند مدت اتفاق می افتد . راهکارهای کوتاه مدت مانند گوش دادن به موسیقی انگیزشی، استراحت کردن و … مورد نظر ما نیستند. زیرا اثر آن ها کوتاه است و در بلند مدت به ما کمک نمی کنند.

انگیزه

احساس می کنید نمی توانید کار متفاوتی انجام دهید

ممکن است پروژه ای را با شور و اشتیاق فراوان آغاز کرده باشید و به دنبال این باشید که دنیا را با کارهایتان تغییر دهید. اگر این احساس را از دست دادید و حس کردید کار بیهوده و بی معنی ای را انجام می دهید، زمان آن فرا رسیده که به دنبال بازگرداندن انگیزه خود باشید.

از کاری که انجام می دهید راضی نیستید

آیا شما فرد ایده آل گرایی هستید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، باید بگوییم همین مورد یکی از دلایل کاهش انگیزه به شمار می رود. بسیاری از ما از امتحان پروژه های جدید یا حتی فکر کردن به تکمیل کردن آن ها هراس داریم. زیرا فکر می کنیم برای انجام آن ها به اندازه کافی خوب نیستیم. اما باید همیشه بهترین تلاشمان را برای انجام آن ها به کار بگیریم.

درباره کاری که انجام می دهید نگران هستید

آیا همیشه نگران هستید و استرس انجام کارها را دارید؟ وقتی استرس انجام کارها شما را فرا می گیرد، وارد چرخه نگرانی یا استرس می شوید و انگیزه شما کاهش می یابد.

مقایسه کردن خود با دیگران

فکر کردن به اینکه افراد هم سن ما چقدر موفق تر از ما هستند، نوعی مقایسه سریع است که به سرعت موجب کاهش انگیزه می شود. تلاش برای بهتر شدن از دیگران را متوقف کنید و در عوض تلاش کنید که نسخه بهتری از خودتان باشید.

منبع: LIFEHACK

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *