معرفی کتاب هنر شفاف اندیشیدن

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

هنر شفاف اندیشیدن توسط رولف دوبلی در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. این کتاب به بررسی خطاهای شناختی ذهن انسان می پردازد که تاثیرات بسیاری در تصمیم گیری های ما دارند و گاهی منجر به زیان های غیر قابل جبران به زندگی ما می شوند. در ادامه با weloveit همراه باشید تا به بررسی کامل این کتاب بپردازیم.

در طول دو دهه گذشته، علوم رفتاری دید ما را به تفکر و رفتار واقعی بازتر کرده است. بیشتر رفتارهای ما نابخردانه و غیر منطقی است. تعصب در رفتار، قضاوت بر اساس خروجی و نه فرایند، نتیجه گیری بر اساس اولین تاثیرات نمونه هایی از این مورد هستند.

هنر شفاف اندیشیدن در صدر لیست کتاب های پرفروش آلمان قرار گرفت و هم اکنون جزو کتاب های پرفروش بین المللی نیز هست. این کتاب از ۹۹ فصل تشکیل شده که هرکدام فقط سه یا چهار صفحه هستند. تمرکز هر فصل بر یک نوع ویژگی رفتاری یا خطایی است که ما را توصیف می کند. موضوع مورد نظر خود را به داستان های واقعی زندگی نزدیک می کند. از همین رو خواندن آن بسیار جالب و جذاب است. دوبلی با دقت موضوع ها را انتخاب کرده است.

کتاب هنر شفاف اندیشیدن

خلاصه موارد مطرح شده در کتاب هنر شفاف اندیشیدن

در این کتاب می توانید در ۹۹ فصل کوتاه اشتباهات رایج خود را بشناسید و آن ها را کنار بگذارید. از جمله مواردی که در این کتاب مطرح شده است:

تا به حال شده برای چیزی که ارزشش را نداشته وقت زیادی بگزارید؟
برای سمیناری که تاثیر در زندگی شما ندارد مبلغ بالایی هزینه کنید؟
کاری را ادامه دهد که برای آینده شما مضر است؟
سهامتان را خیلی زود یا خیلی دیر بفروشید؟
با شخصی وارد رابطه شوید که بودنش فقط باعث لطمه زدن به شماست؟

پاسخ این سوالات به صورت واضح و روشن در کتاب وجود دارند و موجب تغییر نحوه تفکر ما می شوند.

آیا شما کتاب هنر شفاف اندیشیدن را مطالعه کرده اید؟ تا چه اندازه در تغییر شیوه تفکر شما موثر بوده است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *