معرفی ۸ ماده غذایی برای مقابله با نیش حشرات

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با نزدیک شدن به فصل گرما با حشرات مواجه می شویم. نیش حشرات بسیار آزار دهنده است.خوردن برخی مواد غذایی به صورت روزانه ، باعث دور شدن حشرات از شما می شود.

سیر

چند روز قبل از گردش یا پیاده روی در یک منطقه پر از حشره ، شروع به خوردن سیر کنید. هر روز یک یا دو قاچ سیر بخورید. هرچه بوی سیر بیشتر باشد ، حشرات بیشتری را دفع می کند. این راه حل را به دوستانی که طرفدار سیر هستند نیز بدهید.

شیر

اگر پوست شما احساس می کند که در معرض آفتاب بیش از حد در حال سوختن است و یا اگر خارش نیش حشرات ، شما را اذیت می کند ، سعی کنید از کمی خمیر شیر برای تسکین دادن استفاده کنید. یک قسمت از پودر شیر را با دو قسمت آب مخلوط کرده و یک یا دو سر انگشت نمک اضافه کنید. آن را روی سوختگی یا نیش بزنید. آنزیم های موجود در پودر شیر به خنثی کردن سم نیش حشرات و هم چنین به تسکین درد آفتاب سوختگی کمک می کند.

نمک

برای رفع خارش نیش یا گزیدگی ، آن قسمت را با آب نمک خیس کنید ، سپس بر روی آن روغن ماهی یا روغن گیاهی بمالید.

روغن زیتون

باغ ها مکانی مناسب برای پرورش پشه ها هستند. ریختن چند قاشق غذاخوری روغن گیاهی روی سطح آب درباغ به شما در دفع پشه ها کمک می کند . اما هنوز هم مهم است که آب را دو بار در هفته عوض کنید.

پیاز

مالیدن یک برش پیاز روی پوست شما می تواند راه حل خوبی برای دور نگه داشتن پشه ها و سایرگزش حشرات باشد.

پوست پرتقال و لیمو

آپوست پرتقال و لیمو به دفع حشرات کمک کرده و باعث دوری آن ها می شوند.

سرکه سیب

آیا برای سفر کمپینگ برنامه ریزی کرده اید؟ تقریباً سه روز قبل از خارج شدن از منزل ، شروع به مصرف ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب سه بار در روز کنید. استفاده از سرکه را در سراسر سفر خود ادامه دهید ، و بدون گزیدگی به خانه برگردید. روش دیگر موفقیت آمیز برای دور نگه داشتن حشرات و پشه ها ، مرطوب کردن یک پارچه یا توپ پنبه ای با سرکه سفید و مالش دادن آن بر روی پوست در معرض خود است.

وانیل

همه افراد به جز پشه ها، بوی وانیل را دوست دارند. ۱ قاشق غذاخوری عصاره وانیل را با ۱ فنجان آب رقیق کنید و این مخلوط را روی پوست در معرض گزش خود بزنید تا پشه ها ، قرمزی و کنه را دور کنید.

منبع: TASTEOFHOME

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *