معرفی کتاب هفت عادت مردمان موثر

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استفان کاوی محقق و نویسنده برجسته در کتاب هفت عادت مردمان موثر ، با نگاهی ژرف و عمیق « هفت عادت » اساسی مردمان موفق جهان را مورد بررسی قرار داده و سپس شیوه ی پرورش و درونی کردن این «هفت عادت » را بیان می کند. او نخست اصولی را شناسایی می کند که آن را « قوانین طبیعت » می نامد و آنگاه شیوه ی به کارگیری این قوانین را در کار و زندگی به ما می آموزد. در این مطلب با ما با معرفی متاب هفت عادت مردمان موثر همراه باشید.
به گزارش فیدیبو: “تالیف این کتاب حاصل سالهای متمادی تحقیق، پژوهش، دانش دوستی و دانشجویی متفکران و اندیشمندان بسیاری است. اولین گام برای نگاشتن این اثر کم نظیر، در اواسط دهه ۱۹۷۰ و در زمانی آغاز شد که مولف برای نگارش پایان نامه ی دوره دکترای خود، مطالب و کتابهایی را که در طول دویست سال در ایالات متحده در مورد موفقیت منتشر شده بود، به گونه ای ژرف و عمیق مطالعه و بررسی کرد. آنگاه پس از حدود ۲۰ سال اکتشاف بی وقفه و مطالعه هزاران کتاب و مقاله در زمینه فلسفه روانشناسی، مدیریت و علوم رفتاری؛ به نگاشتن آن همت گماشت. 
انتشار این کتاب در بسیاری از نقاط گیتی با اقبال بی سابقه ای روبه رو شد، به نحوی که ظرف مدتی کوتاه، ۴ میلیون نسخه آن به ۱۲ زبان منتشر گردید و عنوان پرفروش ترین کتاب را در سراسر جهان به خود اختصاص داد و سرانجام به عنوان کتاب مرجع مورد استفاده نویسندگان و محققان بسیاری قرار گرفت. “

معرفی کتاب هفت عادت مردمان موثر

فهرست کتاب هفت عادت مردمان موثر

۱. عامل باشید

باید بتوانیم مسئولیت کارهای خودمان را بر عهده بگیریم.

۲. شروع از پایان در ذهن

آن چه می خواهید بدان برسید را در ذهن خود تجسم کنید تا بتوانید تشخیص دهید که آیا در مسیر درست گام بر می دارید یا نه؟

۳. نخست به اولین ها پرداختن

به سمت عمل کردن و تحقق خواسته ها گام بردارید و توانایی تصمیم گیری درست را داشته باشید.

۴. اندیشه برد،برد داشتن

مردمان موثر اندیشه برد، برد دارند.اندیشه برد- برد یعنی تمام توافق‌ها برای هر دو طرف نافع، سودمند و رضایت‌بخش است.با اندیشه برد-برد، همه از تصمیمات خود خرسند هستند و برای اجرای آن احساس تعهد می‌کنند

۵. اول فهمیدن و سپس فهماندن

پیش از توجه به دیدگاه خودمان، به موضوع از دید دیگران نیز بنگرید. اغلب مردم با نیت پاسخ دادن، به سخنان دیگران گوش می‌کنند و نه این‌که قصد درک آن را داشته باشند. به بیانی دیگر یا حرف می‌زنند و یا خود را برای حرف زدن آماده می‌کنند. گوش کردن باید توام با همدلی باشد؛ همدلی یعنی گوش کردن با نیت درک کردن، این‌که قبل از هر چیز جویای تفاهم باشیم و این برداشت کاملا متفاوتی از شیوه گوش کردن است.

۶. هم افزایی یا سینرژی

با تقویت روحیه تعاون و همکاری در ارتباطات اجتماعی، راه حل های جدیدی را پیش روی خود می گذارید.

۷. اره تیز کردن

روش انجام کاری که مد نظر دارید را مرتبا بازنگری کنید. به صورت مداوم در شیوه انجام کار و توانایی هایتان بررسی و بازنگری داشته شته باشید.

آیا شما کتاب هفت عادت مردمان موثر را مطالعه کرده اید؟ تا چه اندازه در موفقیت شما تاثیر گذار بوده است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *