معرفی کتاب خوشی‌ها و ناخوشی‌های فرزند آوری

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

 فرزند داشتن خوب است یا بد؟ بعضی وقت‌ها دل‌تان می‌خواهد صاحب فرزند باشید، بعضی وقت‌ها هم از کودکان بیزارید. داشتن فرزند چه چیز به ما می‌دهد و چه چیزی از ما می‌گیرد؟ اصلا چرا باید فرزند داشته باشیم؟ و یا چرا نباید فرزند داشته باشیم؟ حال که والد هستیم چه کنیم؟ وظیفه‌مان چیست؟ چگونه می‌توانیم به بهترین شکل کودک یا کودکان‌مان را تربیت کنیم؟ برای پاسخ به این سوال‌ها باز هم باید یکی دیگر از کتاب‌های مدرسه زندگی با عنوان خوشی‌ها و ناخوشی‌های فرزند آوری را بخوانیم، اما قبل از آن با ما همراه باشید تا آن را مفصلاً برایتان معرفی کنیم.

 درباره کتاب خوشی‌ها و ناخوشی‌های فرزند آوری 

کتاب خوشی‌ها و ناخوشی‌های فرزند آوری برای این نوشته شده تا به ما کمک کند تصمیم نهایی خود را در مورد این که بچه دار شویم یا نه بگیریم. از اهمیت نقش والد بودن می‌گوید و از اهمیت خانواده. از مشکلاتی می‌گوید که دیر یا زود پس از اضافه شدن فرزندان به جمع خانواده گریبان‌گیرمان می‌شود. از فواید تربیت فرزند و دستورالعمل‌هایی برای خوب و خوش‌تر بار آوردن فرزندان. زبان کتاب مثل سایر کتاب‌های مدرسه زندگی ساده و روان است. خواندن آن به همه پدر و مادرها و کسانی که هنوز صاحب فرزند نشده‌اند یا می‌خواهند در آینده بچه‌دار شوند و هر کس دیگری که داشتن یا نداشتن فرزند برایش به دغدغه‌‌ای تبدیل شده، پیشنهاد می‌شود.

 قرار نیست در این کتاب به شما بگویند بچه دار شوید یا نشوید، اما توصیه‌هایی که در آن نوشته شده این تصمیم را برای‌تان راحت‌تر می‌کند؛ نهایتا انتخاب با خودتان است. اگر تصمیم گرفته‌اید والد شوید رهنمودهای کاربردی و مفیدی به شما ارائه می‌شود که فرزندانی خوب و سالم پرورش دهید؛ این مسئله متضمن این نیست که اگر موبه‌مو همه‌ی  توصیه‌ها را در مورد فرزندانتان به کار برید، فرشته‌هایی آسمانی بزرگ می‌کنید. در واقع اصلا برنامه‌ای قطعی وجود ندارد که بگوید با رعایت آن بچه‌هایتان به بهترین بچه‌های روی زمین تبدیل می‌شوند. به کار بردن این فرامین، حداقل خیال‌تان را بابت اینکه یکی از بهترین و اصولی‌ترین روش تربیت فرزندان را پیش گرفته‌اید راحت می‌کند.

کتاب خوشی‌ها و ناخوشی‌های فرزند آوری

 این کتاب زیر دست و نظر فیلسوفی  همچون آلن‌دوباتن نوشته شده. نویسنده‌ای که چند سالی است با تاسیس مدرسه زندگی، سعی در راحت‌تر کردن فهم معنای زندگی و بهبود شیوه زیستن‌مان دارد.

هم چنین بخوانید: معرفی کتاب مردی که می خندد

 فهرست  کتاب خوشی‌ها و ناخوشی‌های فرزند آوری

در فهرست کتاب تقریباً متوجه می‌شویم که قرار است در باب چه موضوعاتی در حیطه فرزندپروری بخوانیم.

فهرست به شرح زیر است:

بچه‌دار شویم یا نه؟

اهمیت پدر و مادر بودن

چرا خانواده مهم است؟

فرزندان آدم‌های پرافاده

آنچه ممکن است در مورد مشق شب به فرزندان‌تان بگویید

چرا پدر و مادر خوب، فرزندان حرف‌نشنو دارند

درباره هنر کودکانه

بچه‌ها چه چیزهایی می‌توانند به ما بیاموزند

چرا وقتی نوبت به فرزندان می‌رسد، ممکن است عشق کافی نباشد

فرزندداری و کار

درباره عذرخواهی کردن از فرزندان

درباره عصبانی بودن از پدر و مادر

فرار از زیر سایه پدر و مادر

والدین فلسفی

 بخش‌هایی از کتاب

  • تقریباً در تمام تاریخ بشر مردم نشان داده‌اند، برای اینکه “والدین خوبی” باشند نگرانی خاصی نداشته‌اند. در عوض تقریباً همیشه از بچه‌ها انتظار می‌رفته که “فرزندان خوبی” باشند.
  • ما خودمان را سرزنش می‌کنیم، زیرا توسط یک ایده معصومانه، زیبا و رقت‌انگیز که می‌گوید ما قدرت تمام و کمال در خوشبختی فرزندان‌مان داریم، شکار شده‌ایم.
  • ما نمی‌توانیم هم والدینی بی‌نقص و هم بهترین کارمند شرکتی که در آن کار می‌کنیم، باشیم؛ همیشه چیزی برای از دست دادن وجود دارد و این تقصیر ما نیست.

از مدرسه زندگی کدام کتاب یا کتاب‌ها را خوانده‌اید؟ خواندن کدام یک را بیشتر پیشنهاد می‌کنید؟

اگر دوست دارید کتابی را برای سایر علاقه‌مندان معرفی کنیم، خوشنود می‌شویم نظرات‌تان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *