معرفی کتاب خودت باش دختر

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کتاب خودت باش دختر اثری از ریچل هایس است که جزو پر فروش ترین کتاب های آمازون هم شناخته شده است. نویسنده این کتاب زنی خود ساخته و قوی است که از مشکلات و سختی های بسیار خود در این کتاب صحبت کرده و به گفته خودش پس از بارها زمین خوردن توانسته به زندگی برگردد و سر پا بایستد.

او در این کتاب ه بررسی بیست دروغی می پردازد که زندگی ما را در هم می ریزد . از جمله آن ها می توان به

  • «من مادر خوبى نیستم.»
  • «الان باید جلوتر از اینها مى بودم.»
  • «وزنم بیانگر شخصیتم است.»
  • «من به اندازه ى کافى خوب نیستم.»
  • «از فردا شروع مى کنم.»
  • «عشق کافی است»

اشاره کرد .

کتاب خودت باش دختر

بخش هایی از کتاب خودت باش دختر

متن این کتاب بسیار ساده ، روان و گیرا است و خواننده را با اشتیاقی هر چه تمام تر مجذوب خود می کند. در پشت جلد این کتاب آمده است:

تا به‌ حال این فکر به‌ سرتان زده که آن‌ قدرها هم که باید خوب نیستید؟ که به‌ اندازۀ‌ کافی لاغر نیستید؟ که مادر بدی هستید؟ آیا این فکر به سرتان زده که لیاقت‌تان همین‌ است که با شما بدرفتاری شود؟ که هیچ ارزشی ندارید و هرگز به ‌جایی نخواهی رسید؟
تمامی این‌ها دروغ است.
دروغ‌هایی که توسط جامعه، رسانه‌ها، خانواده‌هایمان، یا صادقانه بگویم، توسط خود شیطان ساخته شده و تداوم یافته‌اند. این دروغ‌ها برای اعتماد به‌ نفس و توانایی‌های ما خطرناک و ویرانگر هستند. بزرگ‌ترین گناه این دروغ‌ها این است که اصلاً آن‌ها را نمی‌شنویم. ما به‌ ندرت دروغ‌هایی را که دربارۀ خودمان ساخته‌ایم می‌شنویم چون سال‌هاست که آن‌ها با صدای بلند در گوش‌هایمان نجوا می‌شوند و از این‌ رو شنیدنشان تبدیل به امری عادی شده است. حرف‌های نفرت‌انگیزی که هر روز بر سرمان آوار می‌شوند اما متوجه‌شان نمی‌شویم. در کتاب خودت باش دختر در می‌یابیم که تشخیص دروغ‌هایی که در مورد خودمان باور کرده‌ایم کلید تبدیل شدن به نسخۀ بهتری از خودمان است. اگر هم‌ زمان با علم به اینکه بر ناملایمات زندگی‌مان تسلط داریم بتوانیم مرکز اصلی آن‌ها را نیز پیدا کنیم آن‌ وقت است که می‌توانیم به‌درستی مسیرمان را تغییر دهیم.

آیا شما این کتاب را مطالعه کرده اید؟ نظرات خود را درباره آن با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *