معرفی بهترین کتاب های توسعه فردی و پیشرفت شخصی

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

کتاب های توسعه فردی چه نقشی در پیشرفت ما دارند؟ باید بپذیریم که توسعه فردی و تحول همیشه آسان نیست. رسیدن از جایی که هستید به جایی که آرزو دارید در زندگی باشید ، نیاز به رشد و پیشرفت شخصی زیادی دارد. این مساله می تواند به موارد بسیاری نیاز داشته باشد ، از کنار گذاشتن اعتقادات قدیمی گرفته تا صحبت کردن برای خودتان و تعیین مرزها تا حتی شناخت نیازهای برآورده نشده خود. این ها دقیقاً مهارت هایی نیستند که ما در مدرسه آنها را آموخته باشیم ، بنابراین حتی دانستن اینکه از کجا شروع کنیم می تواند بسیار طاقت فرسا باشد.

چند دهه پیش ، بیشتر اطلاعات توسعه شخصی در پشت سمینارها و برنامه های مربیگری هزار دلاری قفل شده بود. خوشبختانه ، صنعت در دهه گذشته کاملاً تغییر کرده است و بخش عمده ای از آن توسط کتاب هدایت می شود. با مبلغ کم یا با داشتن کارت کتابخانه ، اکنون از درخشان ترین ذهن ها و بهترین کتاب های توسعه فردی دسترسی پیدا کرده ایم.

با خواندن سخنان متخصصان این حوزه ، به معنای واقعی کلمه می توانیم به افکار آن ها رجوع کرده و از دهه ها تجربه برای بهبود زندگی خود بهره مند شویم. اما چگونه شروع کنیم؟

در این مطلب بهترین کتاب های توسعه فردی و رشد شخصی آورده شده است که می تواند زندگی شما را کاملا متحول کند.

هم چنین بخوانید : ۱۳ مورد از بهترین کتاب های برنامه ریزی و بهره وری

بهترین کتاب های توسعه فردی

۱. کتاب راه هنرمند

کتاب راه هنرمند (The Artist’s Way) که توسط مارتین اسکورسیزی گرفته تا الیزابت گیلبرت توسط همه تحسین می شود ، برای دهه ها یکی از مهمترین کتاب ها برای هنرمندان و غیر هنرمندان بوده است. این کتاب شما را در طی یک پروسه ۱۲ هفته ای شما را راهنمایی می کند تا قفل همه بلوک های خود را برای خلاقیت و شهود باز کنید.

چه شما یک هنرمند باشید و چه نباشید ، این کتاب بصیرت آمیز است که به وضوح آنچه را که واقعاً از زندگی می خواهید و اینکه چرا جلوی خود را گرفته اید ، به شما نشان می دهد.

۲. کتاب موهبت کامل نبودن

موهبت کامل نبودن کتاب های رشد فردی

محقق و داستان سرای، برنه براون در مطالعه آسیب پذیری پیشتاز بوده است. او در کتاب موهبت کامل نبودن ، تحقیق و تشویقی را به شما ارائه می دهد که به شما کمک می کند تعریفی از کسانی که فکر می کنید قرار است باشید باشید تا تبدیل به همان چیزی شوید که در حال حاضر هستید.

Brené شما را تشویق می کند که در برابر آسیب پذیری باز شوید و زندگی معتبرتری داشته باشید. این یک کتاب الهام بخش و مهم برای هر کسی است که با شرم از اینکه کاملاً خودتان باشید، مبارزه می کند.

۳. کتاب با چرا شروع کنید

در ایمن کتاب نویسنده و سخنران TED سایمون سینک راز مشترک مارتین لوتر کینگ جونیور ، استیو جابز و برادران رایت را به اشتراک می گذارد – همه آن ها با “چرا” شروع کردند. آنها فهمیدند که مردم تا زمانی که “چرا” در پشت مساله را درک نکنند ، واقعاً به خرید یک محصول ، خدمات ، حرکت یا ایده نمی پردازند.

در حالی که این کتاب در درجه اول به کار یا تجارت متمرکز شده است ، یک دلیل قانع کننده برای انگیزه ای قوی ایجاد می کند که مردم می توانند پشت سر بگذارند و چگونه می تواند نوآوری و پشتیبانی بیشتری ایجاد کند.

۴. کتاب جریان

برای دهه ها ، میهالی سیکسسنتمیالی ، روانشناس ، مفهوم “جریان” – وضعیت روانشناختی بسیار متمرکز را که ورزشکاران المپیکی ، هنرمندان بزرگ و دانشمندان درخشان همه در آن در لحظه های موفقیت چشمگیر مشاهده می کنند ، به طور مشهور بررسی کرده است.

۵. کتاب آن یک چیز

کتاب های توسعه فردی آن یک چیز

اگر بیش از حد کارهای زیادی شما را غرق کرده است و به نظر نمی رسد که هرگز چیزهایی را که واقعاً برای شما مهم هستند به سرانجام برسانید ، این یک کتاب ارزشمند برای شما است. ONE Thing استدلال می کند تا زمانی که مهمترین وظیفه شما به اتمام نرسد ، همه موارد دیگر حواس پرتی است که باعث پراکنده شدن انرژی و ناراحتی شما می شود.

این کتاب به شما کمک می کند تا روی آنچه واقعاً برایتان مهم است و می خواهید به انجام برسانید متمرکز شوید و سپس قبل از رفتن به چیز دیگری ، زندگی خود را با هدف “یک چیز” تنظیم کنید. این کتاب یکی از بهترین کتاب های توسعه فردی و رشد شخصی است ، به ویژه برای هر کسی که با کارهای بیش از حد و بهره وری دست و پنجه نرم می کند.

۶. کتاب سال بله گفتن

کتاب سال بله گفتن، یک روایت کاملاً شخصی و صادقانه از چگونگی شروع بله گفتن خالق Grey’s Anatomy و Scandal Shonda Rhimes است که به هر چیزی است که از آن ترس داشته اند.

این خاطرات الهام بخش باعث می شود شما در مورد چیزهایی که از ترس از آن ها اجتناب کرده اید و یا بهانه تراشی کرده اید ، تأمل کنید. مطالعه این کتاب آسان است و برای هر کسی که نیاز به کمی الهام گرفتن برای شروع به گفتن بله دارد مفید است.

۷. کتاب پرواز تا اوج

در این کتاب بسیار انگیزشی در مورد رشد شخصی ، گام به گام در مورد چگونگی “فراتر رفتن از محدودیت های داخلی خود ، رفع ترس منسوخ شده و یادگیری مجموعه ای کاملاً جدید از مهارت ها و عادت های قدرتمند برای رهایی از عظمت اصیل خود” پیش می روید.

۸. کتاب با اطمینان میدانم که

به مدت ۱۴ سال ، اپرا وینفری بزرگترین خرد خود را در یک ستون ماهانه برای مجله اپرا به نام “آنچه من مطمئناً می دانم” به اشتراک می گذاشت. این کتاب همه آن مقاله ها را که شامل مجموعه ای از بزرگترین تجربیات و دروس اپراوینفری است را در یک کار جامع جمع آوری می کند.

۹. کتاب نمی توانی به من آسیب بزنی

در این خاطرات ، Navy SEAL David Goggins داستان زندگی خود را از فقر ، تعصب و سواستفاده جسمی تا تبدیل شدن به یکی از برترین ورزشکاران استقامت و نماد نظامی جهان از طریق اراده خالص بازگو می کند.

کتاب نمی توانی به من آسیب بزنی به شما الهام می دهد تا کشش و پشتکار داشته باشید تا حتی احتمالات غیرمترقبه را نادیده بگیرید و متوجه شوید که وقتی فکر می کنید کاملاً محروم شده اید ، فقط ۴۰٪ از توانایی های خود را استفاده کرده اید – و هنوز خیلی بیشتر از این شما می توانید انجام دهید.

این یک کتاب عاشقانه الهام بخش و سخت است که به شما انگیزه می دهد تا نسبت به رویاهایتان اقدام کنید.

۱۰. کتاب پروژه شادی

در پروژه شادی، گرتچن روبین ، نویسنده ، تمام سال آزمایش خود در زمینه تحقیق ، فلسفه کلاسیک و حکمت عام را ثبت کرده است تا بفهمد چه چیزی او را واقعاً خوشحال می کند.

این کتاب معمولی و قابل دستیابی به شما الهام می دهد تا هنگام پیگیری سفر گرتچن و تأمل در مورد تحقیق درباره خوشبختی ، پروژه شادی خود را برای تغییر شکل در هر منطقه از زندگی خود طراحی کنید.

اگر به دنبال ساختاری الهام بخش برای تغییر هر جنبه از زندگی خود هستید ، پروژه شادی خوانش آسان دارد که می تواند به شما الهام بخشد تا آزمایش کنید چه چیزی شما را خوشحال می کند.

۱۱. کتاب قدرت نامحدود

نام آنتتونی رابینز همواره مترادف با رشد شخصی بوده است. در کتاب «قدرت نامحدود» ، او تکنیک های دقیق مورد استفاده خود را برای کمک به ورزشکاران المپیکی ، ستارگان سینما و سران کشورها برای استفاده از قدرت بکر خود نشان می دهد.

این کتاب تجزیه تکنیک های پیچیده برنامه نویسی عصبی-زبانی (NLP) را به تجسم های ساده ای تبدیل می کند که هر کسی می تواند در عرض چند دقیقه بفهمد تا روش پردازش اطلاعات خود را تغییر دهد. اگر می خواهید تفکر خود را تغییر دهید یا اعتماد به نفس بیشتری قدم بگذارید ، این کتاب جزو کتاب های توسعه فردی مهمی است که نباید از آن غافل شوید.

۱۲. کتاب مزیت شادمانی

در کتاب مزیت شادمانی ، شاون آچور می گوید اینگونه نیست که وقتی موفق می شویم خوشحال خواهیم شد بلکه وقتی خوشحال باشیم واقعاً موفق خواهیم بود.

شاون تحقیقی را ارائه می دهد که به ما نشان می دهد چگونه برای مثبت اندیشی و خوش بینی مغز خود را سیم پیچی کنیم تا در زندگی ، شغل و حتی سلامتی خود شادتر باشیم. وی همچنین استراتژی های عملیاتی را برای بازآموزی مغز ما ، ایجاد یک شبکه پشتیبانی مستحکم و گسترش تغییرات مثبت به افراد اطراف مان ایجاد می کند.

اگر می خواهید مغز خود را برای شادی و موفقیت دوباره آموزش دهید ، این کتاب مطمئناً ارزشمند است که باید آن را در نظر بگیرید.

۱۳. کتاب جادوی بزرگ

نویسنده مشهور، الیزابت گیلبرت فرایند خلاقیت خود را در جادوی بزرگ جستجو می کند تا ماهیت مرموز و معنوی الهام را باز کند. او درباره عادت های مورد نیاز برای پرورش خلاقیت ، پیگیری عمیق ترین خواسته ها و مقابله با ترس ها صحبت می کند.

با لحنی شاعرانه و تشویق فراوان ، جادوی بزرگ به شما الهام می دهد تا سحر و جادو را در درون خود پیدا کنید – خواه این کار برای ایجاد هنر ، شروع یک کسب و کار جدید یا ایجاد ذهنیت و اشتیاق بیشتر در زندگی روزمره باشد.

اگر به دنبال الهام و خلاقیت بیشتر هستید ، این کتاب جزو کتاب های توسعه فردی در این زمینه است.

برای تغییر زندگی خود فقط به یک ایده خوب احتیاج دارید. لازم نیست همه این کتاب ها را بخوانید. فقط باید شروع کنید.

توسعه شخصی عبارت است از اقدام برای توسعه شخص خودتان. بنابراین ، این لیست را مطالعه کنید ، کتابی را پیدا کنید که مورد پسندتان قرار گرفته و سپس شروع به خواندن کنید.

اگر هر روز یک قدم کوچک به سمت زندگی مورد نظر خود بردارید ، از امروز هر سال ۳۶۵ برابر نزدیکتر به آرزوهای خود خواهید بود. فقط باید شروع کنید.

منبع: LIFEHACK

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *