غذاهای مضر برای قلب کدام موارد هستند؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

با نکات تخصصی ما در مورد معرفی غذاهای مضر برای قلب ، از سوپ های کنسرو گرفته تا آب نبات ، قلب خود را سالم نگه دارید.

غذاهای مضر برای قلب کدام موارد هستند؟

خوب غذا خوردن و تغذیه مناسب به اندازه پرهیز از خوردن غذاهای مضر برای قلب مهم است. اولویت بندی غذاهای کامل ، میوه ها و سبزیجات تازه کار ساده ای است. اما در مورد پیتزا ، سیب زمینی سرخ کرده و آب نبات چطور؟ آن ها دارای موادی مانند چربی های ترانس ، دانه های تصفیه شده و شکر هستند که می توانند خطر بیماری قلبی و سایر مشکلات قلبی را افزایش دهند.

هم چنین بخوانید: حمله قلبی چیست و علامت های آن چه مواردی هستند؟

گوشت های فرآوری شده و پخته شده

گوشت های فرآوری شده مانند بیکن و هات داگ ، به دلیل داشتن مقدار زیادی چربی اشباع شده ، از جمله غذاهای مضر برای قلب هستند. طبق گفته باربارا جورج، مدیر مرکز پزشکی سلامت قلب و عروق در بیمارستان NYU Winthrop در لانگ آیلند ، تجمع پلاک ، سخت شدن رگ ها و چربی های اشباع شده همه به هم مرتبط هستند. وی افزود: “چربی های اشباع کلسترول” بد “یا LDL شما را در مقایسه با کلسترول” خوب “یا HDL افزایش می دهند.”

مطالعه ای که در سال ۲۰۲۰ انجام شد ، ارتباط بین گوشت قرمز و فرآوری شده و خطر بالای بیماری های قلبی و مرگ را نشان داد. اما تحقیق در مورد مضر بودن گوشت فرآوری شده برای قلب به مدتی قبل برمی گردد. یک بررسی پژوهشی از سال ۲۰۱۲ در گزارش های فعلی توسط محققان دانشگاه هاروارد نشان داد که خوردن گوشت های فرآوری شده با ۴۲ درصد خطر بیماری قلبی مرتبط است.

نکته اصلی: مصرف ساندویچ های سرد را محدود کنید و تا جای ممکن هات داگ میل نکنید. دکتر جورج پیشنهاد می کند اگر قصد ادامه دادن به خوردن گوشت حیوانات را دارید، به بهترین گزینه های گوشت مانند گوشت قرمز بدون چربی ، مرغ بدون پوست ، بوقلمون آسیاب شده یا ماهی ، به ویژه ماهی های سرشار از امگا ۳ مانند ماهی آزاد ، ماهی و ماهی تن ، مراجعه کنید.

دانه های تصفیه شده و فرآوری شده

طبق گفته Nieca Goldberg ، مدیر پزشکی برنامه قلب زنان NYU در نیویورک ، از جمله غذاهای مضر برای قلب، غذاهای فرآوری شده هستند. دکتر گلدبرگ توضیح می دهد: “غذاهای فرآوری شده باعث افزایش شدید قند و انسولین می شوند و سپس سطح قند به شدت کاهش می یابد ، گرسنگی شما بیشتر می شود و سپس بیشتر غذا می خورید.”

غذاهای فرآوری شده اغلب حاوی غلات تصفیه شده از جمله آرد سفید یا برنج سفید هستند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ در مجله بین المللی پزشکی بالینی و تجربی نشان داد که مصرف دانه تصفیه شده با ۹٫۴ درصد خطر ابتلا به بیماری قلبی مرتبط است.

غذاهای سرخ شده

به گفته دکتر گلدبرگ ، غذاهای سرخ شده یکی از غذاهای مضر برای قلب است. خوردن غذاهای سرخ شده به عوامل خطرزای بیماری قلبی از جمله فشار خون بالا و چاقی کمک می کند. یک بررسی در سال ۲۰۱۵ در مورد مواد مغذی نشان داد که خوردن غذای سرخ شده در هفته با خطر بیشتری برای ابتلا به دیابت نوع ۲ ، چاقی و فشار خون بالا در ارتباط است.

طبق مجله تغذیه بالینی آمریکا ، دو مطالعه مشاهده ای بر روی زنان و مردان از ایالات متحده نشان داد که خوردن مداوم غذاهای سرخ شده خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. دکتر گلدبرگ توصیه می کند غذای خود را بپزید یا تفت دهید.

نوشابه های شیرین و آب میوه

بسیاری از افراد تری گلیسیرید زیاد (نوعی چربی که در خون گردش می کند) را با غذاهای پرچرب مرتبط می دانند. طبق گفته مالینا مالکانی ، متخصص تغذیه رژیم غذایی در وستچستر ، نیویورک ، خالق Solve Picky Eating ، ممکن است افراد ندانند که شیرینی های غلیظ ، مانند نوشابه های معمولی و نوشیدنی های شیرین ، می توانند به سرعت سطح تری گلیسیرید خون را افزایش دهند.

به گفته موسسه ملی قلب ، ریه و خون ، سطح بالای تری گلیسیرید درمان نشده ممکن است خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد. یک مطالعه ۱۵ ساله در JAMA Internal Medicine در مورد قند و بیماری قلبی نشان داد افرادی که ۲۵ درصد کالری روزانه خود را از طریق قند دریافت می کنند بیش از دو برابر بیشتر از افرادی که کمتر از ۱۰ درصد قند اضافه دارند احتمال مرگ در اثر بیماری قلبی دارند.

هم چنین بخوانید: عادت هایی که منجر به بیماری قلبی می شود

آب نبات

همانند نوشیدنی های شیرین که برای قلب شما مفید نیستند ، آب نبات هم جزو غذاهای مضر برای قلب است. دکتر جورج می گوید: “قند غلیظ به چاقی ، دیابت و فشار خون بالا کمک می کند.

هنگامی که هوس شیرینی کردید، برش های میوه و کره بادام زمینی فرآوری نشده میل کنید. با این کار از پروتئین و فیبر بیشتری هم بهره مند می شوید. سعی کنید غذاهای کامل ، سبزیجات و میوه های تازه بیشتری میل کنید.

سوپ و سبزیجات کنسرو شده

به گفته دکتر گلدبرگ ، برخی از سوپ ها و سبزیجات کنسرو شده سرشار از سدیم و چربی هستند و به همین دلیل انتخاب خوبی برای سلامت قلب نیستند. مالکانی توضیح می دهد: “سدیم یک ماده نگهدارنده است که در طی فرآیند کنسرو کردن اغلب به غذاها اضافه می شود تا ماندگاری و طعم پذیری آن افزایش یابد.”

انجمن قلب آمریکا (AHA) توصیه می کند مصرف سدیم روزانه را به ۲۳۰۰ میلی گرم در روز کاهش دهید. حد ایده آل روزانه ۱۵۰۰ میلی گرم برای بیشتر بزرگسالان ، به ویژه در افرادی که فشار خون بالا دارند ، است.

اما غذاهای کنسرو شده راهی مناسب و مقرون به صرفه برای تأمین توصیه های روزانه برای غذاهایی مانند سبزیجات ، حبوبات و میوه ها ارائه می دهند. “افراد می توانند با خواندن برچسب های مواد غذایی ، انتخاب محصولات کنسرو شده با برچسب ،” کم سدیم “یا” نمک کم “یا” بدون نمک اضافه شده “، مواد غذایی کنسرو شده را در وعده های غذایی قرار دهند و همچنان در حد توصیه شده حاوی سدیم باشند و قبل از استفاده غذاهای کنسرو شده مانند لوبیا و سبزیجات را با آب بشویید ، “

غذاهای حاوی چربی های ترانس

غذاهای بسته بندی شده با چربی های ترانس مصنوعی ازجمله غذاهای مضر برای قلب است. ماکانی می گوید: “نشان داده شده است که چربی های ترانس مصنوعی باعث کاهش سطح HDL یا کلسترول” خوب “و افزایش سطح LDL یا کلسترول” بد “شده و خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهند.” در یک مطالعه ۱۴ ساله روی ۸۰۰۰۰ زن ، که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد ، محققان ارتباط مثبتی بین بیماری قلبی و خوردن غذاهای حاوی چربی های ترانس پیدا کردند.

چاشنی ها

چاشنی ها و سس ها حاوی نمک هستند. به گفته دکتر گلدبرگ ، این ماده می تواند فشار خون را افزایش دهد یا علائم نارسایی قلبی را برای فردی که فشار خون بالا یا نارسایی قلبی دارد ، بدتر کند. سعی کنید چاشنی های ناسالم را کم تر بخورید.

منبع: READERSDIGEST

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *