علامت های بارز بیماری که نباید از آنها چشم پوشی کنید

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

هرگونه تغییر در بدن می تواند سر نخ هایی باشد که نشان دهنده مشکلات بهداشتی بزرگ تر است، بنابراین باید هر نوع علامت را که اکثرا نیز به طور واضح مشخص هستند را جدی بگیرید. در اینجا برخی از علامت های بارز بیماری را به شما خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

  • بیش از حد رنگ پریده هستید

رنگدانه های پوست شاخص مهمی برای تشخیص سلامتی هستند. بنابراین اگر اخیرا متوجه رنگ پریدگی خود شده اید، سر نخ هایی را می توانید دریافت کنید. یکی از علت های رنگ پریدگی، کم خونی است. در صورت کم خون بودن شما سرگیجه، تنگی نفس و خستگی را خواهید داشت.

  • خروپف می تواند نشانه خفگی در خواب باشد

خروپف کردن فقط مزاحم هم خانه شما نمی شود؛ بلکه برای شما نیز بسیار خطرناک است. خروپف زمانی رخ می دهد که مجاری تنفسی شما به علت های مختلف مانند چاقی، استعمال دخانیات، قرص های آرامش بخش، مصرف الکل و غیره بسته شده باشد.

خفگی در خواب موضوعی نیست که نادیده گرفته شود. در صورت عدم درمان می تواند خطر بیماری قلبی و نارسایی قلبی را افزایش دهد. علامت های دیگر که ممکن است به آن دست پیدا کنید، گلو درد ، سردرد ، سطح انرژی پایین و فراموشی می توان اشاره کرد.

  • به خال های بزرگ یا غیرمعمول بسیار توجه کنید

خال ها مجموعه ای از سلول های رنگدانه ای هستند که به صورت لکه های قهوه ای تیره در صورت یا بدن ظاهر می شوند. اکثر خال ها خوش خیم هستند ، اما اگر خال شما رنگ ، شکل و اندازه ای عجیب و غریب دارد ، مهم است که سریعاً به پزشک مراجعه کنید، زیرا این می تواند سرطان پوست باشد.

  • شما همیشه احساس خستگی و افسردگی می کنید

این یک واقعیت ساده است که زندگی روزمره طاقت فرسا است و بیشتر مردم خستگی را چیز عادی می بینند.

اگر زمان زیادی است که خسته هستید و دلیلی برای آن ندارید باید به پزشک مراجعه کنید. خستگی می تواند علت بیماری هایی مانند: کم خونی، بیماری قلبی و تنفسی، دیابت و افسردگی باشد.

بیشتر بخوانید: نشانه های عجیب افسردگی

  • پاهای شما یخ می کند

اگر شما پا هایی دارید که همیشه سرد هستند و شما مجبور هستید جوراب بپوشید، احتمالا بیماری هایی مانند سندروم رینود، بیماری عروقی، آترو اسکلروز یا آسیب عصبی دارید.

  • به ناخن های خود از نزدیک نگاه کنید

ناخن ها می توانند اطلاعاتی در مورد تغذیه، عملکرد کلیه و حتی سرطان بدهند. شما باید نگران رنگ، بافت و ضخامت ناخن های خود باشید و در صورت عجیب و غیر عادی بودن ناخن ها به دکتر خود تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: ناخن ها درباره سلامتی شما چه می گویند؟

  • لثه هایتان ملتهب است

آیا لثه های شما قرمز و ملتهب است و به راحتی با مسواک و نخ دندان، خون می آید؟ یکی از علت ها می تواند این باشد که در لثه شما پلاک ایجاد شده است که در صورت عدم درمان به بیماری پریودنتال تبدیل می شود.

تورم یا خون ریزی لثه نیز می تواند از علائم دیابت نوع ۱ یا نوع ۲ یا حتی سرطان خون باشد. سلامت دندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، زیرا به سلامت کلی مربوط می شود.

  • دست خط شما دچار تغییر شده است

بسیاری از ما می دانیم که بیماری پارکنیسون با لرزش دست همراه است. بنابراین اگر دست خط شما تغییر کرده است می تواند نشانه اولیه اختلال حرکت عصبی باشد.

طبق مجله سلامت، برخی از علائم اولیه که باید مورد توجه قرار گیرد شامل تغییر نوشتاری ، لرزش به ویژه در انگشت دست یا پا است. سایر شاخص های پارکینسون می تواند شامل حرکات غیر قابل کنترل در هنگام خواب ، تغییر در صدا ، سفتی اندام و حالت خمیده بدن باشد.

  • لب هایتان خشک است

در ماه های زمستان و در آب و هوای کوهستانی، خشک شدن پوست لب طبیعی است؛ اما اگر لب های شما بیش از حد خشک شده باشد و شما دائما در حال زبان زدن به پوست لب خود هستید، خود می تواند نشانه اولیه بیماری باشد مخصوصا اگر لبتان ترک نیز بر می دارد.

ترک خوردن لب ها می تواند نشانه کمبود ویتامین های گروه B ، به خصوص B12 باشد. سعی کنید روزانه کرم ویتامین به لب های خود بزنید و برخی از غذاهای غنی از ویتامین B را در رژیم غذایی خود اضافه کنید. خشکی و لایه برداری لب ها همچنین می تواند به معنای کمبود آب بدن شما باشد ، بنابراین مصرف آب خود را افزایش دهید. اگر مشکل شما با این راه حل ها بر طرف نشد به پزشک مراجعه کنید.

  • به اضطراب خود گوش می دهید

برخی افراد ترس، وحشت و اضطراب بیشتری نسبت به بقیه افراد دارند که احساس نا خوشایندی به آنها دست می دهد. اضطراب می تواند نشانه  مشکلاتی مانند پرکاری تیروئید ، عدم تعادل هورمون ها یا تومورهای فوق کلیوی باشد. اگر به طور ناگهانی اظطراب و نگرانی می گیرید زمانش رسیده به خود رسیدگی کنید.

  • به طور ناگهانی بدون تلاش وزنتان پایین آمده است

مشکلاتی مانند ذات الریه، بیماری قلبی، افسردگی، بیماری ریوی و مشکلات گوارشی که مانع جذب مواد مغذی به بدن می شوند، می توانند عامل پایین آمدن وزن باشند.

شما می توانید با توجه کردن به تغییرات در بدن هر چند کوچک از گرفتن بیماری های بزرگ و خطرناک جلوگیری کنید. کافی است به علامت های بارز بیماری اهمیت دهید و رسیدگی کنید.

منبع: HEALTHYGEM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *