علائم افسردگی چه مواردی هستند؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

ناراضی بودن همان افسردگی نیست. افسردگی اصطلاحی است که اغلب به راحتی برای توصیف احساس ما بعد از یک هفته بد در کار یا زمانی که از هم جدا می شویم استفاده می شود. اما اختلال افسردگی اساسی نوعی افسردگی بسیار پیچیده تر است. علائم خاصی وجود دارد که افسردگی را بصورت غم و اندوهی که همه ما گاهی اوقات در زندگی تجربه می کنیم نشان می دهد. تعیین اینکه آیا احساسات تاریک مداوم و لرزان در نتیجه افسردگی است ، می تواند اولین قدم برای بهبودی باشد. این علائم افسردگی را بخوانید تا ببینید زمان آن رسیده است که به یک روانکاو مراجعه کنید.

۱٫ چشم انداز ناامیدانه

افسردگی اساسی یک اختلال خلقی است که به طور کلی بر احساس شما در زندگی تأثیر می گذارد. داشتن چشم انداز ناامیدانه یا درمانده به زندگی شایع ترین علامت افسردگی است. احساسات دیگر ممکن است بی ارزشی ، نفرت از خود یا گناه باشد. افکار متداول و مکرر افسردگی ممکن است به صورت “همه چیز تقصیر من است” یا “چه فایده ای دارد” بیان شود.

۲٫ علاقه از دست رفته

افسردگی می تواند لذت چیزهایی که دوست دارید ، از بین برد. از بین رفتن علاقه یا کناره گیری از فعالیت هایی که روزی منتظر آن بودید  مثل ورزش ، سرگرمی یا بیرون رفتن با دوستان یکی دیگر از علائم گویای افسردگی اساسی است. زمینه دیگری که ممکن است علاقه خود را از دست دهید رابطه جنسی است. علائم افسردگی اساسی شامل کاهش میل جنسی و حتی ناتوانی جنسی است.

هم چنین بخوانید: آیا افسردگی درمان می شود؟

۳٫ افزایش خستگی و مشکلات خواب

بخشی از دلیل اینکه ممکن است کارهایی را که از آنها لذت می برید متوقف کنید این است که خیلی احساس خستگی می کنید. افسردگی اغلب با کمبود انرژی و احساس خستگی طاقت فرسا همراه است که می تواند از جمله ناتوان کننده ترین علائم افسردگی باشد. این می تواند منجر به خواب بیش از حد شود. افسردگی همچنین با بی خوابی در ارتباط است ، زیرا ممکن است یکی به دیگری منجر شود و بالعکس. افسردگی و بی خوابی تاثیر بدتری دارد. کمبود خواب آرام و آرام همچنین می تواند منجر به اضطراب شود.

۴٫ اضطراب یکی از علائم افسردگی

در حالی که اثبات نشده که افسردگی باعث اضطراب می شود ، این دو شرایط اغلب با هم اتفاق می افتند. علائم اضطراب می تواند شامل موارد زیر باشد:

• عصبی بودن ، بی قراری یا احساس تنش

• احساس خطر ، وحشت یا ترس

• ضربان قلب سریع

• تنفس سریع و پی در پی

• تعریق زیاد یا زیاد

• لرزش یا انقباض عضله

• اختلال در تمرکز یا تفکر درباره هر چیز دیگری غیر از چیزی که نگران آن هستید

۵٫ تحریک پذیری در مردان

افسردگی می تواند متفاوت بر جنسیت تأثیر بگذارد. تحقیقات نشان می دهد که مردان مبتلا به افسردگی ممکن است علائمی مانند تحریک پذیری ، رفتارهای پرخطر ، سو مصرف مواد یا خشم نابجا داشته باشند. مردان نیز کمتر از زنان افسردگی را تشخیص می دهند یا به دنبال درمان آن می روند.

هم چنین بخوانید: افسردگی در مردان ؛ همه نکاتی که باید بدانیم

۶٫ تغییر در اشتها و وزن

وزن و اشتها در افراد مبتلا به افسردگی می تواند نوسان داشته باشد.این تجربه ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد. بعضی از افراد اشتهایشان افزایش می یابد و اضافه وزن پیدا می کنند ، در حالی که برخی دیگر گرسنه نخواهند شد و وزن شان کاهش می یابد . یک نشانه از اینکه آیا تغییرات رژیم غذایی به افسردگی مربوط می شود این است که آیا این تغییرات عمدی بوده اند یا خیر. اگر اینگونه نباشند ، ممکن است به این معنی باشد که در اثر افسردگی ایجاد شده اند.

علائم افسردگی در جوانان

۷٫ احساسات غیرقابل کنترل

فرد ممکن است عصبانی باشد. سپس گریه کند. هیچ چیز خارجی باعث تغییر رفتار نشده است ، اما احساساتش لحظه ای تغییر میکند . افسردگی می تواند باعث تغییرات خلقی شود.

۸٫ تصور خودکشی

افسردگی گاهی اوقات با خودکشی در ارتباط است. طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در سال ۲۰۱۳ ، بیش از ۴۲۰۰۰ نفر در ایالات متحده بر اثر خودکشی جان خود را از دست دادند. افرادی که با خودکشی می میرند معمولاً ابتدا علائم را نشان می دهند. اغلب افراد قبل از موفقیت در پایان دادن به زندگی خود در مورد آن صحبت می کنند یا اولین تلاش را انجام می دهند. اگر فکر می کنید کسی در معرض خطر خود آسیب زدن یا آسیب رساندن به شخص دیگر است:

• با اورژانس تماس بگیرید.

• تا رسیدن کمک با او بمانید.

• اسلحه ، چاقو ، دارو یا سایر مواردی را که ممکن است آسیب برساند بردارید.

• گوش کنید ، اما قضاوت نکنید ، بحث نکنید ، تهدید نکنید ، یا داد نزنید.

کمک گرفتن برای درمان علائم افسردگی

اگر بیش از دو هفته برخی از علائم ذکر شده را داشته باشید ، ممکن است از اختلال افسردگی رنج ببرید. تشخیص افسردگی تان برای دریافت کمک مناسب ضروری است.افسردگی میلیون ها نفر را تحت تأثیر قرار می دهد ، اما درمان های مختلفی از تغییر سبک زندگی گرفته تا داروها در دسترس است. مسیر درمانی را که انتخاب می کنید مهم نیست ، الویت درخواست کمک حرفه ای برای بازگشت به احساس اولیه است.

منبع: HEALTHLINE

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *