آموزش طرز تهیه کیک سیب و دارچین

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کیک سیب و دارچین یکی از کیک هایی است که طرفداران بسیاری دارد. این دسر خوشمزه در زمان کم و به سادگی تهیه می شود و می توانید از آن برای دورهمی های عصرانه یا وعده صبحانه استفاده کنید. در این مطلب یا ما با آموزش طرز تهیه کیک سیب و دارچین همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک سیب و دارچین

۱ بسته مخلوط کیک زرد ( اندازه ی معمولی)

۱ قوطی (۵۹۵ گرم) کمپوت سیب

۴ تخم مرغ بزرگ به دمای اتاق رسیده

۲/۳ پیمانه روغن کانولا

۶ قاشق غذاخوری مخلوط شکر و دارچین

کیک سیب و دارچین

مواد لازم لعاب

۱ پیمانه شکر شیرینی پزی

۱/۴ قاشق چایخوری پودر دارچین

۱ تا ۲ قاشق غذاخوری آب

هم چنین بخوانید: طرز تهیه کیک اسفنجی سنتی

طرز تهیه کیک سیب و دارچین

  1. فر را از قبل با دمای ۱۷۶ درجه سانتی گراد گرم کنید. کف یک ظرف ۲۵ سانتی متری میان تهی شیاردار را چرب و آرد پاشی کنید. مخلوط کیک، کمپوت سیب، تخم مرغ و روغن را ترکیب کنید و ۳۰ ثانیه با سرعت کم بزنید. ۲ دقیقه با سرعت متوسط بزنید. نیمی از خمیر را در ظرفی که از قبل آماده کردید بریزید، سپس ۳ قاشق غذاخوری مخلوط شکر و دارچین روی آن بپاشید. مخلوط باقی مانده ی کیک را اضافه کنید. روی آن باقی مانده ی شکر و دارچین را بریزید.
  2. آن را بپزید تا زمانی که وقتی یک خلال دندان را در مرکز آن فرو کردید و بیرون آوردید چیزی به آن نچسبد، حدود ۴۰ تا ۴۵ دقیقه. بعد از پخت، قبل خارج کردن از ظرف ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا خنک شود (روی توری فلزی نیز می­ توانید قرار دهید تا کاملا خنک شود).
  3. شکر شیرینی پزی، دارچین آب به مقدار کافی را با هم مخلوط کنید و بگذارید روی شعله تا به قوام دلخواه برسد. روی کیک از لعاب بدهید و اجازه دهید از برخی طرفین کیک جریان داشته باشد.

یادداشت نویسنده: برای راحت تر خارج کردن کیک، از روغن جامد برای چرب کردن قالب های ساده و شیاردار میان تهی استفاده کنید.

حقایق غذایی

۱ تکه: ۳۹۲ کالری، ۱۵ گرم چربی (۲ گرم چربی اشباع)، ۶۲ میلی گرم کلسترول، ۳۲۸ میلی گرم سدیم، ۶۲ گرم کربوهیدرات (۴۰ گرم قند، ۱ گرم فیبر)، ۳ گرم پروتئین.

شما تا به حال کیک سیب و دارچین درست کرده اید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: TASTEOFHOME

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *