داروهای ضد اضطراب و هرچه باید در مورد آن ها بدانید

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در عصر حاضر، زندگی بسیار دشوار شده است و استرس و بی خوابی را برای انسان ها بوجود آورده است. در چنین شرایطی افراد برای کمک به خود به قرص های خواب آور و ضد استرس روی آوردند. در گذشته پزشکان این نوع داروها را برای افراد بیمار تجویز می کردند، اما در این شرایط افزایش تجویزاین نوع قرص ها برای آنها نگران کننده شده است. بنابراین قبل از اینکه به داروهای ضد اضطراب متوسل بشوید، مواردی وجود دارد که باید آنها را بدانید. با weloveit همراه باشید.

هدف اصلی این است که کوتاه مدت از این دارو ها استفاده کنید و قبل از آن حتما با پزشک خود صحبت کنید. دکتر شما می تواند بهترین و اولین منبع شما باشد.

بنزودیازپین ها فقط برای استفاده کوتاه مدت در نظر گرفته شده اند.

بنزودیازپین ها مانند: Ativan ، Klonopin ، Valium و Xanax داروهایی هستند که برای استفاده کوتاه مدت در نظر گرفته شده اند. شما می توانید هنگامی که به آن نیاز دارید یا به مدت چند هفته از آن استفاده کنید.

این داروها شامل حال کسانی می شود که حمله پانیک یا اضطراب شدید دارند.

استفاده دو هفته بنزودیازپین ها معمولاً زیاد است.

استفاده از بنزودیازپیین ها بیش از دو هفته و به طور روزانه بدون برنامه و مشورت دکتر می تواند دردسر ساز شود. بعد از دو هفته شما به یک برنامه اساسی دارید تا بتوانید از پس این دارو ها برایید.

خبر خوب این است اگر اضطراب شدید دارید و باید داروهای ضد اضطراب طولانی مدت استفاده کنید، Lexapro و Prozac می توانند گزینه های خوبی باشند؛ زیرا تسکین طولانی مدت دارند.

این دارو ها مشخصات ایمنی بهتری نسبت به بنزودیازپیین ها دارند. بنزودیازپیین ها فقط می توانند اضطراب های مزمن و کوتاه مدت را متوقف کنند یا آنها را کاهش دهند تا سایر دارو ها اثر خود را نشان دهند.

استفاده بیش از حد از بنزودیازپین ها می تواند به خواب آلودگی ، سرگیجه، تاری دید، عدم هماهنگی و از دست دادن حافظه منجر شود. در صورت قطع ناگهانی آنها در صورت وجود وابستگی می تواند موجب تشنج شما شود.

قرص های خواب آور باید در آخرین مرحله باشد

قرص های خواب آور مانند Lunesta و Ambien باید آخرین راه حل شما برای درمان بی خوابی مزمن باشد ، زیرا آنها برای استفاده طولانی مدت نیستند. به طور کلی ، آنها نباید بیش از یک ماه استفاده شوند و مهم است که شما دوز صحیح آن ها را استفاده کنید.

قبل از استفاده از این دارو ها بهتر است کارهایی مانند مدیتیشن و عدم استفاده از وسایل الکترونیکی را انجام دهید تا راحت بخوابید.

بیشتر بخوانید: چگونه پیش از خواب به آرامش ذهن و روان برسیم؟

اگر سعی خود را کردید اما موفق نشدید که خواب خوبی داشته باشید، قدم بعدی استفاده از ملاتونین است که شما می توانید آن را راحت بدون استفاده از نسخه تهیه کنید. ملاتونین یک چرخه عالی برای تنظیم خواب شما است.

همچنین ،روزرم نیز وجود دارد که اعتیاد آور نیست و می تواند گزینه قوی تری باشد.

Ambien و Lunesta نباید بیش از یک ماه استفاده شوند

اگر بعد از امتحان کردن همه این گزینه ها، هنوز به کمک نیاز دارید، Ambien یا Lunesta می توانند به عنوان یک کمک کننده خواب به صورت کوتاه مدت کمک کنند.

با این حال این دو دارو نباید بدون برنامه استفاده شوند. استفاده طولانی مدت آنها می تواند بسیار مضر باشد و عوارض جانبی مانند، در خواب راه رفتن، توهم و زمین خوردن باشد. در صورت استفاده از آنها مطمئن باشید که دوز دارویتان درست است.

اگر در جایی قرار دارید که اضطراب و بی خوابی را هر دو با هم دارید، بنزودیازپیین ها می توانند به صورت کوتاه مدت مفید باشند.

توجه داشته باشید که قبل از هر نوع استفاده از دارو حتما با پزشک مشورت کنید؛ زیرا ممکن است بیماری داشته باشید که این نوع قرص ها مناسب شما نباشند و با داروهای دیگر شما نیز تداخل پیدا کنند.

منبع: LIFEHACKER

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *