خودتان را در ۵ سال آینده کجا می بینید؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

خودتان را در ۵ سال آینده کجا می بینید؟ برای پیدا کردن جواب نیازی نیست که شما به سمت یک پیشگو با یک گوی بلورین بروید. تنها ترفند برای پاسخ دادن به این سوال ، تلاش برای هماهنگی جاه طلبی های خود با یک شرکت خاص است.

برای شروع بیایید فرض کنیم که شما یک مصاحبه برای شروع یک کار دارید. با هدفی خوب و جاه طلبی می توانید در شرکت رشد کنید.سپس با پاسخی محکم می توانید به سؤال خودتان را در ۵ سال آینده کجا می بینید؟ پاسخ دهید: در ۵ سال آینده ، امیدوارم که هدایت تیمی را در شرکت خود داشته باشم.

پاسخ شما باید آینده نگر و خوش بینانه باشد. شما نمی خواهید آنقدر جاه طلب باشید که مصاحبه شغل خود را از دست بدهید. پاسخ خود را به عنوان یک آزمون لیموز فکر کنید ، که چه مدت در شرکت خواهید ماند. با این حال شما به این سوال پاسخ می دهید ، نتیجه گیری مصاحبه کننده شما باید این باشد که شما می خواهید سال ها در این شرکت بمانید.

روانشناسی و متن سؤال و جواب

چرا شرکت ها این سوال قدیمی را می پرسند؟ بسیار ساده است. زیرا آنها نمی خواهند با مرخصی گرفتن شما و آنچه شما از آنجا یاد گرفته اید ، همه هزینه و آموزششان هدر برود. آوردن کارمندان جدید هم وقت گیر و هم پر هزینه است. متن اصلی پاسخ شما به خودتان را در ۵ سال آینده کجا می بینید؟ باید علاقه شما به این شغل به عنوان زمینه ساز شغل بهتر دیگر باشد تا ترس مصاحبه دادن شما از بین برود.

چگونه به سوالات خوب پاسخ دهیم؟

پاسخ گویی مناسب به این سؤال می تواند پیچیده باشد زیرا باعث می شود شما به آینده ای فکر کنید که در حال حاضر یک راز کامل است. با این حال ، روش هایی وجود دارد که می توانید یک جواب مطمئن را تهیه کنید که هر مصاحبه کننده را راضی کند.

برنامه پنج ساله خود را در نظر بگیرید

برای کمک به پیدا کردن جواب مناسب به شما ، قبل از مصاحبه نقشه راهی که خود را در ۵ ساله آینده چگونه می بیند را مشاهده کنید. درباره عنوان دقیقی که در اختیار دارید نگران نباشید (مگر اینکه به شما در برنامه ریزی آینده خود کمک کند). درعوض ، به کارهایی که هر روز انجام خواهید داد فکر کنید. انجام این قدم ساده می تواند به شما کمک کند تا با اطمینان خاطر به سوالات پاسخ دهید.

تا وقتی که این سوال مورد علاقه مصاحبه گر است برای آن برنامه ریزی کنید و هر کاری را که لازم است انجام دهید اما به یاد داشته باشید که هیچ گاه نگید امیدوارم کارهایی مانند این شغل را بگیرم و جاه طلبی خود را پایین نیاورید.

مراقب باشید که بیش از حد در آینده متمرکز نشوید

به سؤال “خود را در ۵ سال آینده کجا می بینید” به عنوان یک شیء درخشان تصور کنید. مصاحبه گر با طرح این سؤال می خواهد شما را از مصاحبه حاضر منحرف کند. چرا؟ او از شما در مورد آینده می پرسد که آیا می توانید از آن استفاده کنید تا یک خط مستقیم به زمان حال برگردید.

به همین دلیل ، یک پاسخ دو بخشی اغلب به زیبایی کار می کند. “من این کار خاص را می خواهم… ،” شما ممکن است به عنوان راهی برای تقویت تمایل خود بگویید. سپس ، در قسمت دوم ، برنامه های آینده خود را توضیح دهید: … “زیرا این امر به من در ساخت مهارت های دسترسی کمک خواهد کرد تا به عنوان پایه ای برای یک کار موفق در بازاریابی انجام دهم. شرکت شما جوایز بازاریابی متعددی کسب کرده است ، و من می دانم که از بهترین ها در تجارت یاد می گیرم. “

آن را کوتاه و جذاب نگه دارید ، اما همچنین صحبت های شما باید شامل حرف هایی باشد که نشان دهد شما شرکتی را که می خواهید برای آن کار کنید را می شناسید.

هم چنین بخوانید: چگونه صحبت کردن درباره آینده زندگی ما را تغییر می دهد؟

در مسیر پیشنهادی شرکت ، قدم بردارید

وقتی شخصی می پرسد “خود را در ۵ سال آینده کجا می بینید” ، باید با صداقت مطلق پاسخ دهد؟ بله ، البته شما باید با صداقت جواب دهید. پاسخ شما همچنین باید منعکس کننده تحقیقاتی باشد که در این شرکت قرار داده اید. شما هرگز نباید درباره بازنشتگی جوانی چیزی را بگویید. هرگز نگویید که شما به طور مستقل ثروتمند هستید و به همین دلیل دیگر نیازی به کار در پنج سال آینده نخواهید داشت. قبل از مصاحبه در مسیر احتمالی شغل خود ، این سوال را از خود بپرسید که آیا این شغل آرزوی من را براورده می کند؟

به عنوان مثال ، اگر متقاضی دریافت جایگاه پذیرش در مطب پوست هستید ، نگویید که امیدوارید که وارد این شغل شوید تا بتوانیو کارهای پرستاری همان مطب را انجام دهید. درعوض ، اگر آرزو دارید پرستار شوید ، مدرک ها و مجوزهای لازم برای کسب مهارت را یاد بگیرید. اگر ، در واقع ، پرستار شدن رویای شماست ، این معنی را برای شما فراهم می کند که به جای پذیرش از یک مرکز کمک پزشکی درخواست کنید تا مسیر شغلی شما با هدف شما را فراهم کنند.

یکی از راه های برنامه ریزی برای جاه طلبی های کوتاه مدت شغلی شما ، جستجوی توضیحات شغلی آنلاین از موقعیتی است که شما می خواهید برای دستیابی به آنها و بررسی دقیق مدارک تحصیلی به آنها برسید. با انجام این کار ، می توانید در هنگام پاسخگویی به اهداف ، واقع بینانه به نظر برسید.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید در شرکت سرمایه گذاری جایی که مصاحبه می کنید ، تحلیل گر مالی باشید ، اما در حال حاضر متقاضی دریافت جایگاه همکار برنامه مالی هستید ، اطمینان حاصل کنید که می توانید ضمن کار تمام وقت ، به مدارک لازم برسید. اگر قبلاً مدرک لازم را کسب نکرده اید ، مصاحبه کننده شما ممکن است استنباط کند که شما به مدرسه بر خواهید گشت – و به همین دلیل موقعیت خود را ترک می کنید یا ساعت های خود را برای حضور در وقت پاره وقت قطع می کنید. این پاسخ می تواند برای شما کافی باشد.

با این وجود بهتر است بدانید چه برنامه های آموزشی از طریق بنگاه ارائه می شود یا اینکه می تواند از طریق شرکت بازپرداخت شود در حالی که شغل تمام وقت خود را پشت سر می گذارد. تمایل خود را برای تسویه مهارت های خود و کسب اطلاعات بیشتر ارجاع دهید و مصاحبه کننده را با آرزوهای متمرکز خود در آینده تحت تأثیر قرار دهید.

با سوال مبارزه نکنید

سؤال “خود را در ۵ سال آینده کجا می بینید” شما را مجبور می کند تا به آینده بیندیشید. گاهی اوقات این می تواند احساس ترس به شما بدهد ، اما مبارزه با این سوال به شما کمک نمی کند تا کار را تضمین کنید. به جای دور شدن از آن ، به این سوال تکیه دهید.

به عنوان مثال ، نگویید ، “من نمی توانم از الان بگویم که در پنج سال کجا هستم. در پنج سال گذشته ، ازدواج کردم ، طلاق گرفتم و ازدواج مجدد کردم. این زندگی گرداب است. تمام تلاش خود را برای پاسخ به این سؤال انجام دهید و فقط یک مدافع نباشید.

اگر واقعاً فقط در تلاش هستید تا شغلی را پیدا کنید و هنوز فکر نکرده اید که چه مسیری طولانی مدت را دنبال کنید ، ممکن است بخواهید با آن نگرش خوش بینانه که دارید ، به روشی گسترده و غیر خاص پاسخ دهید. به عنوان مثال ، شما ممکن است تصمیم گرفته باشید که در مصاحبه کاری درباره رشته دانشگاهیتان که اصلا به آن هم علاقه ندارید شرکت کنید؛ زیرا هم اتاقی شما در آنجا کار می کند و از برنامه شما هم خبر دارد.

به مصاحبه کننده خود بگویید که شما از این فرصت و دلیل هیجان زده اید و برای یک نقش بلند مدت آماده هستید. در این حالت ، شما به سادگی می توانید پاسخ دهید ، “این زمینه است که من برای کشف فرصت های رشد و پیشرفت های آن هیجان زده کرده است. من امیدوارم که در مدت پنج سال این تخصص را داشته باشم که بتوانم شرکت را به جلو و رقابت را حفظ کنیم. “

واقع بین باشید

شما ممکن است بسیار بلندپرواز باشید و برنامه شما این است که هرچه سریعتر به بالاترین سطح صعود کنید و تا آنجا که ممکن است در شرکت باشید. با این وجود ، عزم خود را برای عزل مدیرعامل در مدت ۵ سال کاهش دهید (مگر اینکه وارد مدیریت عالی شوید). اگر خیلی زیاد شلیک کنید ، به جای اینکه تحت تأثیر مصاحبه کننده خود قرار بگیرید ، ابروها را بالا می برید و به همان اندازه بیش از حد مشتاق ، سرکش یا حتی غیرواقعی به نظر می رسید.

پاسخ خود را در واقعیت ریشه کن کنید ، و بدانید که پیشروی یک یا دو موقعیت بالاتر از موضوعی که برای آن مصاحبه می کنید ، محتمل ترین سناریو است. اگر می توانید از یک تجربه پیشرفت شغلی گذشته به عنوان نمونه استفاده کنید ، نشان می دهید که پیشرفتی داشته اید.

به عنوان مثال: “کارم در تابستان در دانشگاه در یک استراحتگاه بود که من در رستوران به عنوان کارکن شروع کردم، اما بعد از یک تابستان ، من به عنوان مدیر رستوران معرفی شدم و تابستان بعدی دستیار مدیر کل شدم. امید من این است که در مدت پنج سال دوباره بتوانم با نشان دادن توانایی خود برای یادگیری سریع و جلب اعتماد دیگران ، دو موقعیت را در جایی که می خواهم در شرکت شما باشم ، پیش ببرم. “

قدرت ماندگاری خود را ثابت کنید

با افزایش نرخ گردش مالی به صورت روزانه ، کارفرمایان تلاش می کنند که هر یک از کارکنان را در قسمت که بلد هستند قرار دهند تا کارها سریع تر انجام شوند.در حقیقت ، متقاضیانی که سابقه کار در حال تغییر شغل را دارند ، اغلب ممکن است صرف نظر از مدارک تحصیلی ، مصاحبه را بهترین عملکرد را داشته باشند.

سعی کنید نشان دهید که در شرکت می مانید و یاد می گیرید و به همان میزان ارزش خود را اضافه می کنید. اگر پس از آن به مدت پنج سال یا بیشتر با کارفرما بمانید ، احتمالاً به نظر می رسد که وضعیت مثبتی برای شما و شرکت وجود داشته باشد – و پاسخی که شما داده اید “در ۵ سال آینده خود را در چه شرایطی می بینید” در واقع تحقق یافته اند.

شما خودتان را در ۵ سال آینده کجا می بینید؟ نظرات خود رابا ما در میان بگذارید.

منبع: LIFEHACK

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *