تعیین هدف در زندگی، می تواند باعث شود بیشتر زندگی کنید

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

هر سال را با تعیین هدف خود و پاسخ دادن به این سوال که ” معنی زندگی چه چیزی است؟ ” شروع کنید. جواب همیشه در حال تغییر شما ممکن است کمک کند که بهتر و طولانی تر زندگی کنید.

هدف شما در زندگی چیست؟

از ۲۰ سال گذشته ، هر ژانویه چند لحظه برای جواب به این سوال بزرگ که ” معنی زندگی چیست ؟ ” را استفاده می کنم.

این یکی از سوالات عظیمی است که از نظر فلسفی و عملی و از نظر چگونگی زندگی کردن ،بسیار مهم است – و تا حالا اصلا نشده است که به طور واقعی به این سوال جواب بدهیم. درحالیکه ممکن است کمتر از یک دقیقه وقت ببرد که به این سوال جواب داد. نسبت عقل به تلاش برای این تمرین فلسفی ، نمی تواند سودمندتر باشد. من تمایل دارم به چیزهایی مانند خالق پروژه خرد، مجموعه ای از نوشته ها درباره خرد در تجارب روزمره زندگی فکر کنم.

انجام این تمرین ساده حتی ممکن است کمک کند که عمر زندگی شما طولانی تر شود. طبق دو مطالعه جداگانه که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد ، یکی با ۹۰۰۰ شرکت کننده در سن ۶۵ سالگی و دیگری با ۶۰۰۰ نفر بین ۲۰ تا ۷۵ سال – کسانی که می توانند معنی و هدف زندگی خود را بیان کنند – دیرتر از کسانی که زندگی خود را بی هدف می دیدند فوت کردند. به نظر نمی رسد که دیدگاه شرکت کنندگان نسبت به زندگی خود چه معنایی داشته باشند ، چه شخصی (مانند خوشبختی) ، خلاق (مانند ساختن هنر) یا بشردوستانه (مانند ساختن جهان برای مکانی بهتر). این یک پاسخ به سؤالی بود که اهمیت داشت.

ارتباط با عمر طولانی می تواند عللی باشد- همانطور که دیگر تحقیقات ، داشتن هدف همراه با استرس را نشان دادند. اما هم چنین ممکن است کسانی که به معنای زندگی می اندیشند ، بیشتر فعالیت کنند که باعث افزایش سلامت می شود.

دلیل اینکه ، من این سوال را هرساله از خودم می پرسم ،این است که جواب های من هر دفعه تغییر می کند و من این را جالب و هشیوار می بینم.به اعتقاد من ، هیچ پاسخ عینی صحیح وجود ندارد ، فقط پاسخ هایی که در هر زمان معین برای شما مناسب هستند.

متفکران بزرگ ابه این سوال فکر کرده اند ، بنابراین می توانید برای الهام گرفتن به کلمات نسبت داده آنها نگاه کنید. افلاطون ، فیلسوف یونانی که بیش از ۲۳۰۰ سال پیش زندگی کرده است ، به این نتیجه رسید که تنها “عشق می تواند چراغی را که یک انسان هنگام تصمیم گیری برای زندگی بهتر می تواند روشن کند را روشن کند. نویسنده روسی ، لئو تلستوی نوشته است که :” تنها معنی زندگی ، خدمت به بشریت است”. آلبرت انیشتین در این باره می گوید:”زندگی کردن برای دیگران ، زندگی با ارزشی است”. مارتین لوتر کینگ جونیور احساسات را به عنوان یک سوال تنظیم کرده است : “پایدارترین و فوری ترین سوال زندگی ، این است که چه کاری را برای دیگران انجام می دهی؟ ” و دالایی لاما اضافه کرد ،” اگر دریابیم که نمی توانیم به دیگران کمک کنیم ، کمترین کاری که می توانیم بکنیم این است که از صدمه دیدن به آنها جلوگیری کنیم”.

دیگران نیز به تعبیر خود به همین نتیجه رسیدند. به عنوان مثال ، نلسون هندرسون ، اسطوره راگبی اسکاتلندی ، این مفهوم را بطور شعرآمیز بیان کرده است: “معنای واقعی زندگی کاشت درختانی است که زیر سایه شما انتظار نمی رود بنشینید.” مشعل های کوچک را بیرون بریزید تا مردم را در تاریکی هدایت کنید. “

جواب مورد علاقه من ، استدلالی است که نویسنده رابرت بیرن نسبت داده است ” هدف از زندگی ، زندگی هدفمند است”.

برخی به این نتیجه رسیده اند که معنی زندگی ذهنی است. آناس نین نویسنده در دفتر خاطرات خود نوشته است که “هیچ معنی کیهانی بزرگ برای همه وجود ندارد.” او گفت: “فقط معنایی که هرکدام به زندگی خود می دهیم وجود دارد ، یک معنای فردی ، یک طرح فردی مانند یک رمان فردی ، دارد ، یک معنای فردی ، یک طرح فردی مانند یک رمان فردی ، یک کتاب برای هر شخص.

من موافقم ، به همین دلیل توصیه می کنم جواب خود را تدوین کنید. گرفتن چند لحظه برای ثبت پاسخ شما به سؤال ” معنای زندگی چیست؟ ” نوعی تمرین ساده است که به طور مؤثر، معنای زندگی شما را اضافه می کند.

و سپس پیشنهاد می کنم که هر سال به آن پاسخ دهید. با نگاهی به گذشته که چگونه تفکر شما تکامل یافته و تحت تأثیر تجربه قرار گرفته است ، چیزهای بیشتری درباره شما می گوید. به طور تجمعی ، شما را به درک عمیق تر خود نزدیک می کند.

در سال ۱۹۹۷ ، پاسخ من “کشف ، رضایت و دستیابی به سعادت شخص” بود که با الهام گرفتن از متخصص اسطوره جوزف کمپبل ساخته شد. یک سال بعد ، این بود که “جهان به مکانی بهتر تبدیل می شود”.

در سال ۲۰۰۲ ، سالی که من نامزد کردم ، هدف فقط “عشق” بود. اما سالی که پیرترین دخترمان را درک کردیم ، “ادامه دی ان ای فرد به نسل بعدی کمتر عاشقانه بود” .اما در اکثر سال ها ، جواب من ترکیبی است از عشق ، میراث ، خوشبختی ، تجربه و کمک به دیگران.

اگر اینکه تمرین ” معنی دار بودن” را هر ساله انجام می دهید ، پیشنهاد می کنم که به پاسخ های گذشته تان قبل از نوشتن جواب جدید ، نگاه نکنید. من آنها را بر روی یک کاغذ که الآن زرد شده است می نویسم و در جایی امن نگه می دارم.

آخرین استفاده از این آزمایش این است که سعی کنید پاسخ خود را به عمل تبدیل کنید. اگر نتیجه گیری کنید ، همانطور که تولستوی و انیشتین انجام دادند ، معنای زندگی کمک به دیگران است ، این باید انگیزه ای برای انجام کارهای بیشتر در شما ایجاد کند . اگر جواب “عشق” است ، پس بیشتر دوست داشته باشید. اگر “سعادت خود را پیدا کردید” ، پس از آن جستجو کنید.

این یک تمرین نظری نیست. ، بلکه هر قدمی که در جهت یافتن معنای زندگی بردارید گامی به سوی یک زندگی پرمعنی تر و طولانی تر است.

منبع: READERSDIGEST

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *