چگونه با ترس از صحبت کردن در جمع مقابله کنیم؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آیا شما هم از صحبت کردن در جمع هراس دارید؟ این ترس بسیار طبیعی است و اکثر افراد با آن مواجه هستند و در واقع یکی از بزرگترین ترس های زندگی آن ها به شمار می رود. در ادامه با weloveit‌ همراه باشید تا راهکارهای غلبه بر ترس از صحبت کردن در جمع را بررسی کنیم.

چگونگی غلبه بر استرس صحبت کردن در جمع

۱. دلیل ترس خود را بشناسید

نخستین گام در رهایی از ترس از صحبت کردن در جمع این است که دلیل ترس خود را بشناسید. علت اصلی این ترس می تواند ترس از دستپاچگی، فراموش کردن مطالب یا ترس از قضاوت دیگران باشد. از دلایل دیگر این ترس می تواند وجود تجربه تلخ در گذشته یا ترس از قضاوت دیگران باشد.

هم چنین بخوانید: چگونه نسبت به حرف دیگران بی توجه باشیم

۲. طرز فکر خود را تغییر دهید

برای غلبه بر این ترس باید طرز فکر خود را تغییر دهید. اگر از فکر کردن به اینکه دیگران چه قضاوتی درباره شما دارند، عبور کنید، به راحتی می توانید پیام خود را به دیگران انتقال دهید و با این ترس مقابله کنید.

به جای فکر کردن به اینکه اگر خوب صحبت نکنم یا مطالب را به خوبی بیان نکنم، به این فکر کنید که چگونه می توانم صحبت تاثیرگذاری داشته باشم؟

۳. در مقابل گروهی از افراد صحبت کردن را تمرین کنید

ممکن است با وجود تعداد زیاد سخنرانی ها باز هم هنگام صحبت کردن ترس و نگرانی داشته باشید. با تمرین کردن می توانید تا حد زیادی بر ترس خود غلبه کنید. بهتر است چندین بار جلوی جمعی از افراد صحبت کنید تا شرایط برایتان عادی تر شود.

روش دیگر تمرین این است که در جلسات بحث گروهی شرکت کرده و نظر خود را بیان کنید.

به نظر شما چه عواملی می توانند موجب تشدید ترس از صحبت کردن در جمع شوند و چه راهکارهای دیگری برای غلبه بر این ترس می شناسید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *