بهترین زمان برای بیدار شدن از خواب

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

خواب شبانه یکی از سالم ترین و بهترین کارهایی است که می توان برای بدن خود انجام داد. اما بهترین زمان برای بیدار شدن چه ساعتی است؟ آیا صبح زود مناسب ترین زمان بیدار شدن است؟

بهترین زمان بیدار شدن

اگر تا به حال این تجربه را داشتید که صبح یک ساعت زودتر بیدار شوید و بقیه روز شما به چرت زدن و خمیازه طی شده است، نباید به خودتان سخت بگیرید. در نگاه اول،‌ ممکن است این دیدگاه متناقض به نظر برسد. البته که سحرخیزی و زود بیدار شدن باعث می شود وقت بیشتری برای انجام کارها داشته باشیم و در نتیجه کارهای بیشتری انجام دهیم و علاوه بر این بیشتر افراد موفق هم عادت به بیدارشدن در صبح زود دارند.

بیدار شدن

بر اساس مطالعات انجام شده، خواب کافی تنها نیاز بدن برای افزایش کارایی است. محققان برای بررسی این موضوع،الگوی خواب ۶۱ دانشجوی تمام وقت دانشگاه هاروارد را به مدت ۳۰ روز بررسی کردند. اگرچه همه دانشجویان میزان خواب مشابهی داشتند، اما افرادی که در ساعات مختلف و متفاوتی می خوابیدند و بیدار می شدند، عملکرد ضعیف تری نسبت به افرادی که زمان خوابشان منظم بود، داشتند.

نتایج حاکی از آن است که خوابیدن و بیدارشدن در ساعات منظم، با کارایی بهتر به صورت مستقیم در ارتباط است.

بنابراین اگر زود بیدار شدن از خواب برایتان آزار دهنده است، ساعت خواب مناسب بدنتان را پیدا کنید و آلارم خود را به گونه ای تنظیم کنید که بیشتر قابل مدیریت باشد و تمام هفته از همان قانون ساعت خواب پیروی کنید.

منبع: READERSDIGEST

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *