آیا افسردگی مسری است؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

آیا افسردگی هم مانند بیماری هایی مثل سرماخوردگی یا آنفولانزا مسری است؟ حقیقت امر این است که تمام خانواده ها ممکن است در کنار هم افسرده شده و حتی خودشان از آن مطلع نباشند. اما برقراری ارتباط سالم می تواند از افسردگی شما و عزیزانتان جلوگیری کند.

مانند آنفولانزا ، افسردگی نیز یک اختلال بسیار مسری است که می تواند به صورت اجتماعی منتقل شود. به ویژه وقتی با فرد افسرده در یک خانه اقامت دارید، سرایت افسردگی از یک عضو خانواده به دیگران بسیار ممکن خواهد بود و همانطور که افراد می توانند افسرده باشند ، خانواده های کامل نیز ممکن است افسرده شوند بدون اینکه بدانند.

افسردگی در یک خانواده می تواند تمام انرژی یک خانواده را از بین ببرد و خانه را به سیاهچاله ای از احساسات منفی تبدیل کند. معمولاً چنین افسردگی به عنوان بیماری جسمی یا هوای عمومی تحریک پذیری و منفی پنهان می شود. اعضای خانواده در فضاهای شخصی خود ، تحت مراقبت محافظ تلویزیون یا رایانه ، هستند. بدبینی ، کنایه یا سکوت به سبک غالب ارتباطات خانوادگی تبدیل می شود.

هم چنین بخوانید: افسردگی سایکوتیک چیست و چه علائمی دارد؟

خانواده ها می توانند از افسردگی مسری جلوگیری کنند و اقامت دائمی خود را کنترل نکنند و الگوهای تعامل خود را کنترل کنند:

افسردگی مسری

مراقب علائم افسردگی در یکی از اعضای خانواده باشید

هرچه زودتر آن را تشخیص دهید ، سریعتر می توانید به فرد کمک کنید تا از آن خارج شود و خطری را برای دیگران مهار کند. در کودکان خردسال ، ممکن است به شکل رفتار نافرمانه ظاهر شود ، اما غم و اندوه آشکار نیست. در کودکان سنین مدرسه ، افسردگی می تواند کم کاری و کناره گیری از مدرسه و فعالیت های اجتماعی باشد. در نوجوانان ، اغلب در سیگار کشیدن ، نوشیدن یا مصرف مواد مخدر ، در افراد مسن به عنوان عدم تمایل برای غذا یا زندگی پنهان می شود.

مهارت های مثبت اندیشی و صحبت مثبت در خانه را توسعه دهید

خانواده ها اغلب شیوه تفکر منفی که میکروب افسردگی را حمل می کند ، به ارث می برند. به طور معمول ، این میراثی است که از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود ، الگویی از بدبینی برای محافظت از عزیزان در برابر ناامیدی یا استرس. اما در حقیقت ، الگوهای تفکر منفی برعکس عمل می کنند و سلامت روانی همه افراد در معرض خطر را از بین می برند.

وقتی پدر دائماً ناامیدی خود را از josh  برای آوردن نمره B در شیمی به خانه نشان می دهد ، گرچه سایر نمرات دیگر خوب هستند ، او نوعی تحریف شناختی را نشان می دهد که کودکان یاد می گیرند روی خودشان اعمال کنند – فیلترینگ ذهنی که تجربه مثبت را از نظر دور می کند.

یا شاید پدر فاجعه ای را تصور می کند و چنین نمره هایی را از بین می برد که امکان رفتن به یک دانشگاه برتر را از بین می برد ، بنابراین آینده پسرش را محکوم می کند. این تکرار آنها در طول زمان است که به این رویدادها قدرت شکل دهی به سیستم اعتقادی افراد را می دهد.

در عوض ، دستورالعمل هایی برای ارتباط سالم تنظیم کنید. همه را از انواع متداول تحریف ها آگاه کنید:

• فاجعه بار کردن ، بزرگنمایی در مورد اثرات مضر یک رویداد ناامید کننده

• شخصی سازی ، دیدن خود یا فرزند خود به عنوان یک نتیجه ناامید کننده

• تفکر همه یا هیچ ، کاهش پیچیدگی ها به مطلق ، مانند این که بدانید کامل نیستید ، اما خودتان را بازنده می بینید

• تعمیم بیش از حد ، تفسیر یک ناامیدی به عنوان بخشی از یک الگوی اجتناب ناپذیر

• فیلترینگ ، تمرکز بر جنبه های منفی یک تجربه و نادیده گرفتن جنبه های مثبت آن

هنگامی که فردی به تفکر منفی می پردازد ، بین اعضای خانواده خود توافق کنید که عادت های یکدیگر را ترک کنند (در خانه). به یکدیگر یادآوری کنید و از یکدیگر حمایت کنید.

• اطمینان حاصل کنید که خانواده شما دارای تجربیات مثبت مستمر هستند و در مواقع نامساعد ، بایکی از آنها با آنها تماس بگیرید. تجربیات منفی آنقدر روانشناختی دارند که تجربیات مثبت باید بیشتر از تجربیات منفی باشد. وقتی شروع به ایجاد روابط متقابل مثبت می کنید ، نسبت ۲ به ۱ واقع بینانه است و هدف بلند مدت ۵ به ۱ است.

تعاملات مثبت و منفی به عنوان یک خانواده را فهرست کنید

وقتی صبحانه را با هم می خورید ، چطور می شود؟ آیا در حالت تعادل یک تجربه مثبت است یا منفی؟ خانواده از چه برنامه ای برای ایجاد تجربه مثبت بیشتر و کاهش موارد منفی استفاده می کند؟ به عنوان مثال ، فعالیت هایی را تشویق کنید که در آن اعضای خانواده یکدیگر را در ترکیب های مختلف قرار دهند. فقط رفتن به سینما با هم می تواند یک رویداد مشترک بسیار مثبت باشد.

افسردگی مسری در خانواده

اغلب برای بررسی نیازهای عاطفی هفته آینده دور هم جمع شوید

بپرسید ، به چه چیزی نیاز دارید تا این کار را برای شما انجام دهد؟

به این ترتیب می توان چالش ها را پیش بینی کرد و با حداقل استرس بر کل خانواده روبرو شد. اعضای خانواده از چه نیازهای عاطفی برخوردارند تا بتوانند آنچه را که در برنامه خود دارند انجام دهند؟ اگر سارا روز جمعه آزمایش بزرگی داشته باشد ، ممکن است یکی از والدین برنامه ریزی کند که عصر پنجشنبه به طور ویژه در دسترس باشد. بررسی وضعیت رفاه افراد و نه فقط برنامه فعالیت آنها به احساس ارتباط کمک می کند که در هر مرحله از زندگی مانع مهمی در برابر افسردگی است. توجه به احساسات خانواده به اندازه فعالیت های خانوادگی یکی از بهترین محافظ هایی است که می توانید برای مقابله با افسردگی مسری خانواده استفاده کنید.

منبع: HEALTHLINE

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *