آموزش چگونگی شارژ کردن موبایل در مسافرت

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بیشتر ما نمی توانیم بدون موبایل خود از خانه خارج شویم و اکثرا این دغدغه را داریم که چگونه وقتی در مسیر سفر هستیم یا در مکانی هستیم که هیچ دسترسی وجود ندارد، می توانیم موبایل خود را شارژ کنیم. خوشبختانه امروزه راه های زیادی برای شارژ کردن موبایل در مسافرت وجود دارد. با ما همراه باشید.

بانک باتری USB

زمانی که در خانه هستید می توانید بانک باتری خود را بگذارید تا کامل شارژ شود، سپس در طول مسیر اگر شارژ موبایلتان رو به اتمام بود، آن را به بانک باتری وصل می کنید. این کار بهترین روش برای سفر های کوتاه، کمپینگ و حتی در مواقع ضروری است.

پنل های خورشیدی قابل حمل

اگر نمی توانید به باتری و وسیله برقی اعتماد کنید، کافی است یک پنل خورشیدی برای ذخیره به همراه داشته باشید. پنل های خورشیدی بازده متفاوتی دارند که به مقدار تابش خورشید بستگی دارد.

مشکل پنل های خورشیدی این است که آنها تا حد زیادی به آب و هوا وابسته هستند. به همین دلیل است که بسیاری از راه حل های طراحی شده برای شارژ تلفن های هوشمند و دستگاه های مشابه از چندین پنل استفاده می کنند. برای یک راه حل واقعا موثر شارژ خورشیدی ، شما نیاز به مجموعه ای از حدود سه صفحه دارید تا بتوانید طی چند ساعت تلفن خود را شارژ کنید.

مشکل دیگری که این پنل ها دارند، برای کسانی مناسب است که در محل مشخصی ساکن  اند.

برای بهترین نتیجه ، صفحه های خورشیدی خود را با یک باتری بزرگ جفت کنید. تا در هنگام تابش خورشید شارژ شود.

هم چنین بخوانید: باورهای اشتباه در مورد گوشی تلفن همراه

شارژرهای میل لنگ دستی (Hand-crank)

شارژر های جنبشی مانند پنل خورشیدی یا بانک باتری نیست. این شارژر باتری گوشی شما را پر نمی کند؛ بلکه به شما کمک می کند در زمانی که هیچ آنتنی نیست بتوانید تماس بگیرید.

برخی از این شارژر ها می توانند به USB متصل شوند و موبایل شما را هم به خوبی شارژ کنند.

تبدیل کننده آب و باد به برق

اگر می خواهید همه افراد که کنارتان هستند را تحت تاثیر قرار بدهید، توربین WaterLily راه حل شما شارژ شماست. این توربین جریان آب را به برق تبدیل می کند و با استفاده از USB یا آداپتور ماشین موبایل شما را شارژ می کند.

شما حتی اگر آب در دسترس ندارید می توانید از جریان باد استفاده کنید. این دستگاه به خوبی از پس کار ها بر می آید.

اشکال اصلی این است که شما باید دستگاه خود را در کنار رودخانه قرار دهید تا آن را شارژ کنید یا از یک کابل بسیار طولانی و ضد آب استفاده کنید. به همین دلیل احتمالاً بهترین استفاده از WaterLily برای شارژ بانک باتری USB است که می توانید از آن برای موبایل و سایر دستگاه ها استفاده کنید.

از ماشین خود استفاده کنید

اگر به ماشین دسترسی دارید می توانید از آن به عنوان انرژی استفاده کنید. تا زمانی که سوخت کافی در ماشینتان است می توانید موبایل خود را شارژ کنید.

اکثر خودرو ها جا USB را دارند که شما می توانید از آن استفاده کنید. اگر خودرو شما این مکان را ندارد می توانید از جا فندکی خودرو برای شارژ کردن موبایل استفاده کنید.

شما چه راه حل های دیگری برای شارژ کردن موبایل در مسافرت می شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: HOWTOGEEK

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *