آموزش تهیه کیک هویج خانگی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کیک هویج خانگی به دلیل بافت نرم و طعم طبیعی، طرفداران بسیاری دارد. اصالت کیک هویج آمریکایی است و دستور تهیه آن بسیار ساده است و در مدت زمان کوتاهی تهیه می شود. در ادامه با weloveit با معرفی دستور تهیه کیک هویج خانگی همراه باشید.

کیک هویج خانگی

مواد لازم:

۳ فنجان هویج خرد شده
۱- ۳/۴ فنجان شکر
۱ فنجان روغن کانولا
۳ عدد تخم مرغ بزرگ ، دمای اتاق
۲ فنجان آرد همه منظوره
۲ قاشق چایخوری جوش شیرین
۲ قاشق چای خوری دارچین
۱ قاشق چایخوری نمک
۱/۲ فنجان گردو خرد شده

پر کردن:
۱ بسته (۸ اونس) پنیر خامه ای ، نرم شده
۱/۴ فنجان شکر
۱ عدد تخم مرغ بزرگ ، دمای اتاق
خمیر کیک:
۱ بسته (۸ اونس) پنیر خامه ای ، نرم شده
۱/۴ لیوان کره ، نرم
۲ قاشق چایخوری عصاره وانیل
۴ فنجان قند شیرینی پزی

بیشتر بخوانید: دستور تهیه چیز کیک شکلاتی (ویدیو)

طرز تهیه:

۱- در یک کاسه بزرگ هویج ، شکر ، روغن و تخم مرغ ها را بزنید تا خوب مخلوط شوند. در یک کاسه بزرگ آرد ، جوش شیرین ، دارچین و نمک را با هم مخلوط کنید. به تدریج در مخلوط هویج بریزید تا مخلوط شود. ۳ فنجان را در تابه بگذارید سپس رون آن ها را چرب و آرد بپاشید. خمیر بدست آورده را تا ۱۰ اینچ درون قالب ها بریزید.

۲- در یک کاسه کوچک ، پنیر خامه ای و شکر را بزنید تا یکدست شود. سپس تخم مرغ را در آن بریزید. آنها را هم زده تا یکدست شوند. این ماده را برروی خمیری بریزید که در قالب ریخته بودید.

۳- برای مدت زمان ۵۵-۶۰ دقیقه در دمای ۳۵۰ درجه بپزید یا تا زمانی که یک خلال دندان که در مرکز قرار دارد تمیز بیرون بیاید. ۱۰ دقیقه قبل از جدا کردن از قابلمه در یک ظرف خنک قرار دهید تا کاملاً خنک شود.

۴- برای خمیر، در یک کاسه کوچک ، پنیر خامه ای ، کره و وانیل را هم یزنید تا یک دست شود. سپس به تدریج شکر اضافه کنید. کیک آماده شده در یخچال نگهداری کنید.

ارزش غذایی

۱ برش کیک: ۵۷۰ کالری ، ۳۰ گرم چربی (۱۰ گرم چربی اشباع) ، کلسترول ۹۲ میلی گرم ، ۴۴۲ میلی گرم سدیم ، کربوهیدرات ۷۱ گرم (قند ۵۵ گرم ، فیبر ۲ گرم) ، پروتئین ۶ گرم.

آیا شما از همین دستور برای تهیه کیک هویج خانگی استفاده می کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: TASTEOFHOME

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *