۵ راهکار کاربردی برای حل تعارض در روابط

زمان مطالعه: ۹ دقیقه اهداف، انگیزه ها و نیازهای متضاد می توانند در هر رابطه ای، به ویژه در رابطه عاشقانه، استرس ایجاد کنند. تعارض غیر عادی نیست، اما اگر با استرس همراه شود، می تواند به پیوندهایی که بین افراد شکل می گیرد آسیب برساند. اگر بپذیریم که همه شرکا در مواقعی با هم اختلاف نظر دارند، باید بدانیم که یافتن راه حلی برای اطمینان از حفظ سلامت رابطه بسیار مهم است. این مقاله به بررسی تعارض در روابط و حل آن در رابطه زناشویی و سایر روابط می‌پردازد و راهبردها و فعالیت‌های کلیدی را برای کمک به اجتناب یا بازیابی هر گونه آسیب وارد شده معرفی می‌کند.

بیشتر بخوانید

عصبانیت از خود را چگونه مدیریت کنیم؟

زمان مطالعه: ۷ دقیقه عصبانیت از خود زمانی اتفاق می‌افتد که اشتباهی میکنید و به سرعت تمام موفقیت ها و و چیزهایی که تاکنون به خاطرشان تحسین شده اید را فراموش میکنید. کافیست یک اشتباه بکنید تا آن اشتباه به تمام چیزی تبدیل شود که درباره آن فکر میکنید و متاسفانه ممکن است آن را دائما با خود در طول زندگیتان به همراه داشته باشید. این کار شاید عادی باشد ولی اصلا کار سالمی نیست.

بیشتر بخوانید

چطور حسادت در رابطه را کنار بگذاریم؟

زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه آخرین باری که احساس حسادت در رابطه داشتید کِی بود؟ عیبی ندارد که بپذیرید که همین چند دقیقه پیش بوده است. شاید دوستتان در حال جشن گرفتن دستاوردیست که شما حتی به آن نزدیک هم نشده اید چیز هایی مثل ازدواج، بچه دار شدن، یک ارتقای مهم شغلی یا خرید یک خانه خیلی شیک. شاید هم اطرافیانتان به کس دیگری جز شما توجه بیشتری دارند. شاید هم وقتی در یک رابطه عاطفی قرار دارید دائما دچار حسادتی شدید هستید. دلیل حسادت هر چیزی که باشد این احساس به راحتی و شاید حتی بدون اینکه متوجه شوید خود را وارد زندگی و تفکرات شما می کند.

بیشتر بخوانید

به جای “آرام باش” به فرد عصبانی چه بگوییم؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که به جای «آرام باش» به فرد عصبانی چه بگوییم؟ گفتن عبارت آرام باش باعث خشمگین تر شدن فرد عصبانی می شود. خشم یک حالت طعنه آمیز است و در حالت ناامیدی یا عصبانیت، آخرین چیزی که به کسی می خواهد گفته شود این است که “آرام” باشد. وقتی کسی جوش میاورد، این بدترین نصیحت است. حتی اگر این تنها کاری باشد که برای پردازش واضح تر مسائل باید انجام دهد.

بیشتر بخوانید

۵ سوال برای آرام کردن ذهن مضطرب

زمان مطالعه: ۴ دقیقه آرام کردن ذهن مضطرب بسیار دشوار است. احساس ترس مشخصه اضطراب در انتظار رویداد آینده است. صرف نظر از اینکه در مورد عملکرد شغلی، شرکت در یک رویداد اجتماعی یا مسائل مالی نگران هستید، اضطراب ناشی از این است که فکر می کنید که یک نتیجه منفی رخ خواهد داد و احساس نمی کنید که برای مقابله با آن آمادگی دارید یا نه. شناسایی و به چالش کشیدن الگوهای فکری اضطراب آور یک گام اساسی برای کاهش اضطراب و بازیابی آرامش درونی شما به حساب می آید. پرسیدن سوالات از خود چارچوبی برای کشف چنین الگوهای افکار و کاهش اضطراب کلی شما فراهم می کند. در اینجا پنج سوال وجود دارد که می تواند سطح اضطراب شما را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید

چگونه مودبانه نه بگوییم؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه نه گفتن برای اغلب ما سخت است اما تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که چگونه مودبانه نه بگوییم؟ کلید و اساس نه گفتن مودبانه و حرفه ای این است که “نه” را به شیوه های مختلف تقسیم بندی کنید تا به طرز عجیبی به کسی خیره نشوید و سپس زمزمه کنید “من نمی توانم این کار را انجام دهم. راه های مختلفی برای نه گفتن به افرادی که با آنها در تعامل هستید وجود دارد، به گونه ای که برای شما مفید است و همچنان نسبت به طرف مقابل مودب و محترمانه رفتار کنید. در اینجا چند مورد برای در ذهن داشتن آنها ذکر کرده ایم.

بیشتر بخوانید

تاثیر افسردگی بر تصمیم گیری چگونه است؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه آیا تاکنون به این مساله فکر کرده اید که تاثیر افسردگی بر تصمیم گیری چگونه است؟ زندگی با افسردگی می‌تواند حتی کوچک‌ترین تصمیم‌ها را به چالش بکشد، اما راه‌هایی وجود دارد که به آسان‌تر شدن تصمیم‌گیری کمک شایانی می کند. احساس تنهایی یا غمگینی، از دست دادن علاقه به چیزهایی که زمانی از آنها لذت می بردید و احساس ناامیدی، همه از نشانه های افسردگی هستند. اما اینها تنها علائم نیستند.

بیشتر بخوانید

خشک کردن ذرت چگونه است؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه خشک کردن ذرت بسیار مهم است؛ زیرا ذرت باید به خوبی خشک شود تا به درستی پاپ کورن شود. در غیر این صورت به سادگی تبدیل به ذرت پخته می شود. چه ذرت را برای تهیه پاپ کورن خشک کنید و چه ذرت را که خیس شده است دوباره خشک کنید، باید ذرت را با دقت و کاملا خشک کنید. فقط یک هسته سفت شده و کاملا خشک شده بهترین پاپ کورن را تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید

چطور حرف دیگران برایمان مهم نباشد؟

زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه اگر حرف دیگران بسیار برای شما مهم شود، دیگر خودتان را فراموش می کنید. اما وقتی که فکر و ذکر درباره نظرات دیگران را کنار بگذارید، آن موقع است که می فهمید که چه کسی هستید.

بیشتر بخوانید